Den nye CEO har bred erfaring fra modebranchen og skal være med til at tage modebrandet til ‘the next level’. Det er en investering i brandets position, udtaler stifter.
Det danske modebrand Munthe – der i sidste uge offentliggjorde årsregnskabet for 2021 med en fordobling af bundlinjen – opruster nu med en erfaren CEO.
Med ansættelsen af Frank Toft Nørgaard som ny CEO slår Munthe sine internationale vækstambitioner endnu mere fast. Brancheprofilen har nemlig mange års erfaring fra modebranchen og har haft flere strategiske lederjobs i blandt andet IC Companys, Bestseller og DK Company – og senest som Brand Director for Soaked in Luxury & Saint Tropez.
”De sidste fem år har budt på en uafbrudt positiv udvikling og en konkret internationalisering. Vi har nået en størrelse og et omfang, hvor ansættelsen af så stor en kapacitet som Frank, er en investering i styrkelsen af Munthes position. Fremtiden kommer helt sikkert til at bære præg af nye markeder, flere partnerskaber og ikke mindst en fortsættelse af den altdominerende bæredygtighedsrejse, som vi allerede er på,” udtaler Naja Munthe, kreativ direktør og stifter af Munthe, i en pressemeddelse og fortsætter:
“Både jeg selv og resten af mit lederteam glæder os utrolig meget til, at Frank kommer med ombord, og er sikre på, at han kan tage Munthe til ‘the next level’ og løfte brandet endnu højere.”
Udvikling på flere områder skal prioriteres
Frank Toft Nørgaard har med stor interesse fulgt Munthe fra sidelinjen.
”Virksomheden er på en utrolig spændende rejse, har en superstærk international profil og sit helt eget unikke DNA. Det seneste regnskab taler for sig selv – et særdeles flot og velfortjent resultat, der vidner om et målrettet og fokuseret stykke virke og et yderst kompetent og passioneret team,” siger han og fortsætter:
“Personligt er jeg stolt og ydmyg over, at jeg i samarbejde med holdet bag Munthe skal være med til at videreudvikle og forløse det potentiale, der ligger foran os. Vi går en interessant fremtid i møde, hvor vi fortsat skal prioritere udvikling, både af organisationen og den sociale kapital, men også udvikling på digitaliseringssiden – og især på at skabe bæredygtige og relevante produkter. Dette på baggrund af en klar strategisk plan, som skal gennemsyre hele virksomheden.”
Stifter og kreativ direktør Naja Munthe vil fortsat – sammen med en kommende bestyrelse, ledelsen og resten af teamet – bidrage til den værdiskabende proces i Munthe.
Frank Toft Nørgaard tiltræder stillingen som CEO den 1. marts 2022.
Foto: Frank Toft Nørgaard