Markberg styrker organisationen med erfarne brancheprofiler

Som led i accessoriesvirksomhedens ambitiøse vækstplan opruster Markberg både salgs- og indkøbsafdelingen. 

Trods Covid-19 oplever Markberg igen en fremgang i salget og har fortsat store ambitioner om vækst i både ind- og udland.

“Vi er tilbage på sporet igen. Covid-19 har været dyrt for mange virksomheder – også for os. Vi ser nu igen vækstrater, og det ser dermed ud til, at opbremsningen har været midlertidig. I juli og august måned har vi oplevet et regnskab, hvor vi ser en fremgang på knap 10 procent i forhold til samme periode sidste år,” lyder det fra Rune Klemmensen, der er medejer og direktør i Markberg, i en pressemeddelelse.

Senest tilføjede accessoriesvirksomheden søsterbrandet Rebottle Copenhagen, der støtter op om Markbergs fokus på bæredygtighed, til sortimentet.

Nu løfter Markberg sløret for flere fornyelser i virksomheden.

Accessoriesvirksomheden har nemlig ansat tre nye brancheprofiler i både salgs- og indkøbsafdelingen.

I starten af september tiltrådte Morten Roed Simonsen stillingen som International Sales Manager. Han kommer senest fra en stilling som Sales Director hos modebrandet Bruuns Bazaar og har tidligere erfaring fra stillinger som Sales Manager hos Rosemunde og Becksöndergaard.

Foto: Morten Roed Simonsen

Om ansættelsen af Morten Roed Simonsen siger direktøren:

“Ansættelsen af Morten Roed Simonsen ligger meget fint i tråd med vores ambitioner om fortsat international vækst. Morten vil primært skulle udbygge vores wholesale-forretning i både Danmark og udlandet og dermed tage ansvaret for at udvikle vores eksport via agent- og distributørsamarbejder. Vi glæder os meget til at fortsætte vækstrejsen sammen med Morten.”

Glæden er gengældt hos den nye internationale salgschef:

“Jeg glæder mig utrolig meget til at blive en del af et passioneret og kompetent team hos Markberg. Jeg vil dedikere mig til, at vi fortsætter vores vækstrejse i tæt samarbejde med vores værdsatte og gode eksisterende kunder samt med nye kunder og markeder.”

 

Indkøbsafdelingen får to nye profiler

Markberg har ligeledes oprustet indkøbsafdelingen med to nye profiler.

Mads Ranga Ewald er tiltrådt stillingen som Buying Manager i midten af september, mens Susanne Aaby Andresen samtidigt tiltrådte som Buyer.

Indkøbschefen kommer til Markberg med erfaring fra Hummel og DK Company, mens Susanne Aaby Andresen har erfaring som indkøber fra JBS Textile Group og har tidligere arbejdet hos HB Textil, Salling Group og Danita Tekstil.

Foto: Mads Ranga Ewald

 

Foto: Susanne Aaby Andresen

Begge to glæder sig til at være med på den rejse, som Markberg er på, skriver brandet i pressemeddelelsen.

Mette Astrup, medejer og kreativ direktør i Markberg, siger følgende om ansættelsen af de nye profiler i indkøbsafdelingen:

”Ansættelsen af Mads Ranga Ewald og Susanne Aaby Andresen sker i overensstemmelse med vores fremtidsplaner og prioriteter. Vi vil sikre, at vi er gearet til den vækst, der forventes de kommende år, og ikke
mindst prioriterer vi højt, at der er stærke ressourcer til fortsat at have stor fokus på vores udvikling inden for bæredygtighed. Vi er overbeviste om, at både Mads og Susanne er de helt rigtige til at løfte os til næste niveau.”

Foto: Markberg