Efter blot et år som adm. direktør fratrådte Sofie Lindahl-Jensen forleden sin stilling. Nu har virksomheden fået ny mand på posten.
Den økonomisk udfordrede kæde Sportmaster ansatte sidste år Sofie Lindahl-Jensen som adm. direktør, og hun fik dengang til opgave at bygge videre på kædens omni channel-strategi, der skulle vende underskudsforretningen.
Forleden valgte den nu forhenværende adm. direktør, Sofie Lindahl-Jensen, at fratræde sin stilling.
”Med salget af danske Sportmaster til Sportmaster Group er min opgave afsluttet. Jeg ønsker Sportmaster alt det bedste og vil følge med i udviklingen fra sidelinjen, ” lød det mandag den 27. januar 2020 fra Sofie Lindahl-Jensen på LinkedIn.
Salget refererer til en handel kort før jul, hvor Sportmaster blev solgt til et selskab med hovedsæde i Singapore, der nu har taget navn efter den danske kæde.
Nu har virksomheden fundet en afløser til topposten. Det bliver Andreas Holm, der har arbejdet hos Sportmaster siden 2008, der nu tiltræder rollen som adm. direktør. Det skriver detailfolk.dk.
”Med Sportmaster Group i ryggen har vi et uhyre stærkt bagland med en infrastruktur, backend- og IT-support, der ikke er set før i den danske sportsbranche,” udtaler Andreas Holm i en pressemeddelelse ifølge detailfolk.dk og fortsætter:
”Af den grund – og fordi Sportmaster er den førende sportskæde i landet – er det vores mål at etablere en positiv bundlinje i 2020.”
Sportmaster tæller 89 butikker og en webshop.