Den tyske sportsgigant har indgået en endelig aftale om at sælge sportsbrandet Reebok til et amerikansk firma for et milliardbeløb.
Sportsgiganten Adidas Group har netop meddelt, at virksomheden har indgået en endelig aftale om at frasælge sportsbrandet Reebok til den amerikanske virksomhed Authentic Brands Group for et samlet beløb på op til 2,1 mia. euro.
Det oplyser Adidas Group i en pressemeddelelse, hvori det også fremgår, at størstedelen af beløbet betales kontant, mens resten består af udskudt og betinget vederlag.
Afslutningen for transaktionen er underlagt sædvanlige lukningsbetingelser og forventes at finde sted i første kvartal af 2022.
“Reebok har været en værdsat del af Adidas, og vi er taknemmelige for de bidrag, brandet og teamet bag har ydet til vores virksomhed. Med dette ejerskifte tror vi på, at Reebok-brandet vil være godt positioneret til langsigtet succes,” siger den danske Adidas-direktør Kasper Rørsted i pressemeddelelsen og fortsætter:
“Hvad angår Adidas, vil vi fortsat fokusere vores indsats på at udføre vores ‘Own the Game’-strategi, der gør det muligt for os at vokse i en attraktiv branche, vinde markedsandele og skabe bæredygtig værdi for alle vores interessenter.”
Grundlægger, formand og adm. direktør i Authentic Brands Group, Jamie Salter, er beæret over at overtage Reebok-brandet.
“Det er en ære at få betroet at føre Reeboks arv videre. Dette er en vigtig milepæl for ABG (Authentic Brands Group, red.), og vi er forpligtet til at bevare Reeboks integritet, innovation og værdier. Vi ser frem til at arbejde tæt sammen med Reebok-teamet for at bygge videre på brandets succes,” lyder det.
Ifølge pressemeddelelsen har Adidas Group til hensigt at dele størstedelen af pengemængden, der modtages ved aftalelukningen, med sine aktionærer.
Foto: Reebok hovedkontor, Adidas Group