Zoey blev for få måneder siden etableret som selvstændig virksomhed og forlod moderselskabet A/S. Efter kort tid er en bæredygtig 2020 forårskollektion nu på vej.

For få måneder siden blev plus size-brandet Zoey løsrevet fra moderselskabet A/S og dermed et selvstændigt brand. 

Nu præsenterer Zoey en ny, bæredygtig kollektion på modemessen CIFF under Copenhagen Fashion Week. Den nye kollektion hedder Future Awareness, og er en kollektion med fokus på klimaet og genanvendelse.

”Vi har forsøgt at kombinere det bedste af Zoey’s dna med de bæredygtige processer, så det ikke bliver et spørgsmål om at gå på kompromis, når vores kunder skal vælge,” siger medejer Trine Vinther.

Bæredygtighed er det helt store buzzword for CIFF 2020, og med en kollektion med det in mente lægger Zoey hårdt ud. Deres Future Awareness-kollektion udkommer to gange årligt og vil blandt andet inkludere denim fra genanvendte plastikflasker og Oeko Tex 100 certificeret viskose.