Det nye, danske modebrand Le Pirol udvider sin produktportefølje før planlagt efter knap et halvt år på markedet.
Tilbage i november 2018 lancerede designeren Morten Underbjerg sit bæredygtige brand Le Pirol, der producerer strik og sælger direkte til forbrugeren fra egen webshop.
Lanceringen er, ifølge Morten Underbjerg, gået over al forventning, og derfor udvider designeren nu produktporteføljen lidt før end planlagt.
”Efter kun tre måneder havde vores webshop omsat for første halvårs budget. Derfor tog vi beslutningen at rykke lanceringen af økologisk bomuld et helt år frem,” siger Morten Underbjerg i en pressemeddelelse og tilføjer, at udvidelsen af produktporteføljen bliver med økologisk bomuldsstrik til både mænd og kvinder.
Le Pirol producerer sine varer i Danmark, hvilket, ifølge Morten Underbjerg, giver mulighed for at prioritere miljø, design, kvalitet og pris højt.
”Jeg er meget optimistisk, når det kommer til at arbejde med økologiske varer, bæredygtig innovation og ansvarlig produktion, og i min optik bliver det en form for ’New Normal’ i løbet af to til tre år. Vi er alle optaget af en grønnere agenda i næsten alle brancher. Derfor gør jeg, hvad jeg kan i modebranchen,” siger Morten Underbjerg.
Ligesom andre danske virksomheder har valgt at indrette dele af deres forretning efter FN’s 17 verdensmål, så har Morten Underbjerg også.
”For mig har det givet et altafgørende fokus at vælge fire verdensmål ud, som jeg målrettet arbejder ud fra – en rettesnor eller et dogme, om man vil,” afslutter Morten Underbjerg.
De fire udvalgte verdensmål, som Morten Underbjerg bruger som rettesnor i sin forretningsplan, er:
Mål 12: Ansvarligt forbrug og produktion
Mål 13: Klimaindsats
Mål 15: Livet på land
Mål 17: Partnerskaber for handling