Bestseller-brand i nyt samarbejde: ”Vi ser dette som værende en del af fremtidens retail”

Nedlukninger, fyldte varelagre og manglende omsætning er nogle af de problematikker, som modebranchen længe har måtte sande. Nu tager Bestseller-brandet Selected tyren ved hornene og indgår et samarbejde med en virksomhed, der gør det nemmere at handle både lokalt og digitalt.

De verserende pandemirestriktioner har sat tydelige aftryk i danskernes medievaner. Digitaliseringen og den traditionelle onlinehandel har fået et skub, mens butikkerne desperat har forsøgt at følge med via livestreams, social-shopping og salg gennem både Facebook og Instagram.

Bestseller-brandet Selected søsætter et – for dem – nyt initiativ for at få tømt ud i butikken. De har nemlig indgået et samarbejde med tech-virksomheden Zliide. Med samarbejdet får kunderne nu mulighed for at handle produkter fra deres lokale Selected-butik, der i første omgang bliver lanceret i brandets flagskibsbutik i Ryesgade i Aarhus.

Zliide tilbyder en virtuel udgave af butikken, hvor forbrugeren kan shoppe, se butikkens varelager, læse produktinformationer, gennemføre en betaling og forvente levering fra butikken til hjemmeadressen på maksimalt tre timer.

”Med dette samarbejde kommer vi til at gøre vores butik i Ryesgade mere digital og convenient for vores kunder. Vi ser dette som værende en del af fremtidens retail, hvor vi smelter online- og offline-delen bedre sammen og gør det meget nemmere for kunderne at handle med os 24/7. Vi oplever, at kunderne gerne vil blive ved med at handle lokalt, og med Zliide-samarbejdet kan vi imødekomme dette på en yderst konkurrencedygtig måde, da leveringen er væsentligt hurtigere end traditionelt onlinesalg,” udtaler Ulrich Topp, Head of Retail & Concept hos Selected.

 

In-store selvbetjening

Når butikken igen kan åbne dørene for det fysiske salg, får forbrugerne også her mulighed for at benytte sig af Zliide-appen.

Kunderne kan selv søge informationer om produkterne, betale via appen og låse tøjalarmen op, når betalingen er gennemført. Det giver kunden mulighed for at springe køen over samtidig med, at de kan holde en tilpas afstand fra både personale og andre kunder i butikken.

Foto: Zliide