En succesrig dansk børnetøjsvirksomhed har udvidet forretningen med yderligere tre brands og tilføjer samtidig en ny investor til ejerkredsen.

Den danske børnetøjsvirksomhed The New, der i sit senest offentliggjorte regnskab kunne fremvise mere end en fordobling af årsresultatet, udvider nu forretningen med yderligere tre børnebrands: Mikk-Line, Papfar og Move. Det oplyser The New i en pressemeddelelse.

”Vi har gennem længere tid været på udkig efter brands, der kunne passe ind i vores virksomhed.  Med Mikk-Line og herunder Papfar og Move ser vi en mulighed for at udvide vores målgruppe. Mikk-Line har godt fat i de allermindste, og med deres lækre udvalg af især overtøj ser vi et vækstpotentiale,” skriver The New.

Den tidligere ejer af ovenstående tre brands, Helle Ghodt, solgte i sommer Melton-brandet Melton A/S til strømpevirksomheden MP Denmark og afhænder nu sidste del af sin virksomhed til The New.

 

Tidligere ejer og personale rykker med

Det er ikke kun de tre brands, der flytter videre til The New. Både Helle Ghodt og personalet tilknyttet de tre nu opkøbte brands flytter første dag i det nye år ind på Løversysselvej i Vejle, hvor The New har til huse.

Med Chris Lützen Petersen i spidsen som adm. direktør tæller virksomheden nu 25 ansatte og seks brands: Mikk-Line, Papfar, Move, The New, Pure Lime og Costbart. Sidstnævnte tilkøbte virksomheden for knap et år siden.

Foruden tre nye brands føjer The New desuden den nye investor HEBO Danmark Holding ApS til ejerkredsen for at styrke kapitalgrundlaget i virksomheden.

”Med denne stærke ejerkreds i ryggen er vi godt rustet til den vækst, der vil komme fra opkøbet, og skulle nye muligheder for vækst opstå er ejerkredsen klar til at støtte op finansielt,” skriver The New.