Det midtjyske brand glæder sig til at præsentere sit made-to-order-koncept på Revolver under modeugen i København. Derudover er brandet inviteret til at være med i CIFF’s Circular Fashion Days.
Hos brandet By Basics har man valgt at gøre op med den klassiske forretningsmodel, så det er op til den enkelte kunde, hvad de ønsker at have i deres butik, og hvornår de ønsker at bestille.
For at skabe fleksibilitet for kunderne og minimere spild har By Basics således skabt et made-to-order-koncept, hvor der hverken er sæsoner, faste sortimenter eller varelager.
Debut på Revolver
Når der i næste uge afholdes modeuge i København, udstiller By Basics for første gang på Revolver.
”Vi glæder os helt vildt til at være en del af Revolver i år,” lyder det fra Gitte Borup, der er marketingchef hos By Basics, som forklarer, at Revolvers måde at tænke modeuge på passer godt til brandets øvrige værdier:
”Vi kan godt lide den måde, de har valgt at bygge messen op på. Enkeltheden. Det simple. At det er ens for alle med endnu større fokus på tøjet. Det passer rigtig god til os.”
Gitte Borup er ligeledes meget begejstret for Revolvers samarbejde med Sustainable Brand Platform (SBP):
”At blive en del af SBP er med til at sikre den høje standard, som vi stræber efter. Vi arbejder allerede med hele processen fra råvare til det endelige produkt og får med SBPmetret en mulighed for at måle vores actions. Vi ønsker at gøre det bedre i dag, end vi gjorde i går.”
En del af Circular Fashion Days
Udover at være en del af Revolver og SBP er By Basics blandt de 25 udvalgte brands, der er er en del af Circular Fashion Days på CIFF, som er en udstilling med modebranchens spirende cirkulære forretningsmodeller. Her sætter brandet fokus på sin mulesing-free merinould og sin 360° etiske tankegang.
”Vi er stolte og ydmyge over, at være en del af Circular Fashion Days. Vi ved, at modebranchen er udskældt for sin overproduktion. Det gør vi vores bedste for at ændre på. Med slow fashion, ingen minimum og komplet made-to-order-koncept, gør vi alt, hvad vi kan, for at mindske spild og producere tøj med omtanke.”
Foto: By Basics