Brillevirksomheden får ny medejer og tilføjer i samme omgang endnu en berømthed til virksomhedens ambassadørkorps.
Den danske brillefabrikant Christopher Cloos har indgået et samarbejde med den svenske supermodel Elsa Hosk. Det bliver virksomhedens første kollektion designet specielt til kvinder, og som navnet ‘Cloos x Elsa’ fortæller, er det Elsa Hosk, der står bag de nye briller.
“Vi er stolte af at samarbejde med et globalt modeikon som Elsa og samtidig introducere vores første brillekollektion lavet specielt til kvinder,” siger Julius Langkilde, adm. direktør i Christopher Cloos, i en pressemeddelelse og fortsætter:
“Elsa har ligesom Christopher Cloos rødder i Skandinavien, men kalder også USA for sit hjem. Vores største marked er klart det amerikanske, og efterhånden som vi fortsætter med at øge vores tilstedeværelse over Atlanten, gør Elsas passion for briller, og hendes store indflydelse inden for skønhed og mode, hende til en rigtig stærk ambassadør for vores brand.”
Ny medejer
Elsa Hosk ser frem til samarbejdet med den danske brillevirksomhed, hvor hun udover at lancere sine første briller også bliver medejer.
“Jeg har arbejdet med skønhed og mode i næsten 20 år, og den erfaring, sammen med min passion for briller, har været med til at forme, hvordan jeg ville have min linje til at se ud,” siger hun og fortsætter:
“Christopher Cloos er den perfekte partner for mig, fordi jeg beundrer kvaliteten og stilen af deres stel, og fordi de har givet mig den kreative frihed til virkelig at gøre dette projekt til mit eget. Et fantastisk par briller giver mig selvtillid og giver et statement, og jeg håber, at alle, der bærer disse, får det på samme måde.”
Med samarbejdet mellem Elsa Hosk og Christopher Cloos slutter Elsa Hosk sig til et team med blandt andre Tom Brady, den syvdobbelte Super Bowl-vinder og NFL quarterback, som har samarbejdet med Cloos siden efteråret 2020.
Fotokredit: Zoey Grossmann