Et dansk sneakerbrand åbner nu efter flere pop-up butikker en flagskibsbutik med et permanent lejemål.

Siden 2017 har det danske sneakerbrand Arkk Copenhagen, der tidligere på året føjede tøj til sortimentet, haft butik på Nørrebro. Senere åbnede virksomheden en pop-up butik på Strøget i København, som Arkk Copenhagen herefter rykkede udi Field’s.

Nu er tiden kommet til forretningens første flagskibsbutik. Det oplyser brandet i en pressemeddelelse.

Den nye butik kommer med sin beliggenhed på Østergade nr. 1 til at ligge få meter fra den pop-up butik, som Arkk Copenhagen i sommer åbnede på Østergade nr. 9, og mændene bag sneakerbrandet glæder sig over placeringen.

“Jeg kan huske den fascination af alt det, vi ikke havde i den by, vi kommer fra, med 6.000 indbyggere: Butiksvinduerne, indretningen, hele stemningen og alle menneskerne. Måske en dag det ville blive mig, og nu har vi sgu en butik på Strøget. Det er altså lidt af en drengedrøm, der er gået i opfyldelse,” udtaler kreativ direktør i Arkk Copenhagen, Kasper Høj Rasmussen.

 

Friktionsfri handel på kundens præmisser

Den nye butik udfolder sig på i alt 90 kvadratmeter og indeholder blandt andet en fem meter lang væg med virksomhedens historie og området ’Arkkitecht Studio,’ hvor kunder har mulighed for selv at designe deres sneakers.

Ydermere er Arkk Copenhagen blevet den første danske kunde til at indlede et samarbejde med et svensk point of sale-system, der håndterer salg, transaktioner og kundeoplevelse i butikken.

”Således er vi en kvitteringsfri butik. Alt modtages på kundens e-mail,” udtaler medstifter og adm. direktør, Thomas Refdahl, der fortæller, at butikken tilbyder en række serviceydelser, herunder ’click and collect,’ der skal gøre indkøb nemt og bekvemt for kunderne.

”Det skal være fuldstændig friktionsfrit at handle hos Arkk, og det skal være på kundernes præmisser. Det kommer vores nye flagship store til at kunne, ” lyder det.

Arkk Copenhagens nye flagship store har officiel åbning fredag den 13. december.