Et af verdens største sportsbrands, Kappa, får ny licenspartner i Danmark. Design, produktion og salg af sko og tøj fra Kappa på markederne i Skandinavien og Baltikum skal fremover varetages af en nordjysk virksomhed.

Startex er en veletableret virksomhed inden for produktion af sports- og modetøj samt salg af premium brands gennem licensaftaler med blandt andet U.S. Polo Assn og MCS (tidligere kendt som Marlboro), som virksomheden blev licenstager på sidste år samt salg af egne ejede brands. Nu kan virksomheden så føje endnu et kendt brand til porteføljen.

Startex overtager nemlig hovedaktiviteterne i Primetime Denmark pr. 1. oktober 2022 og fortsætter det forretningsmæssige samarbejde med kunder og leverandører. Den største del af forretningen i Primetime Denmark er design, produktion og salg af sko og tøj fra sports- og modebrandet Kappa, som distribueres til store detailkunder og varehuse i Skandinavien.

“Vi ser det som styrkelse af vores forretningsstrategi, at vi netop får endnu et kendt brand på vores hylder, og vi tilfører brandet flere salgs- og ledelsesmæssige ressourcer, som skal sikre den fremtidige vækststrategi i Norden,” siger Søren Lauridsen, der er CEO i Startex, i en pressemeddelelse.

Det italienske brand Kappa er et af verdens største sportsbrands og har en lang historik inden for sport og mode. Logoet, også kendt som Kappa Omino, blev skabt i 1969 og er i dag kendt blandt forbrugere i hele verden. Overtagelsen af Kappa-licensen passer perfekt ind i den vækststrategi, som Startex er i gang med:

“I Startex er vi glade og stolte over, at vi nu siger velkommen til en ny produktpalette og en dygtig organisation, som passer godt ind i vores nuværende setup. Vi kender de fleste af kunderne i Primetime Denmark og glæder os til et fortsat godt samarbejde. Vi har, sammen med den nuværende ejer, Steen Hummeluhr, lavet en aftale, der sikrer, at hovedaktiviteterne i Primetime Denmark fortsætter, og vi er glade for, at vi har lavet en aftale med Steen, som fortsætter i en rådgivende rolle i virksomheden,” siger direktør Heine Østergaard fra Startex, hvortil Steen Hummeluhr tilføjer:

“Det har været vigtigt for mig at finde en virksomhed, som kunne fortsætte aktiviteterne i Primetime Denmark, og, som jeg ved, har kompetencerne til at udvikle vores brands og nogle grundlæggende stærke forretningsmæssige værdier – hvor købmandskab er en af dem. Det har vi fundet i Startex.”

 

Foto: Startex. Søren Lauridsen (tv) og Heine Østergaard (th)