E-handelsprisen 2020: Se vinderne

Den 12. november 2020 blev vinderne fundet af dette års e-handelspris, som afholdes af Dansk Erhverv Digital Handel. Shaping New Tomorrow løb blandt andet med en pris.

Den 12. november blev vinderne af E-handelsprisen 2020 fundet. Se herunder, hvilke virksomheder i modebranchen der løb med sejren.

Shaping New Tomorrow

Vinder af Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 100 mio. kroner

“Det er svært at sige Shaping New Tomorrow uden at sige vanvittig vækst. Den unge Aalborg-virksomhed er den perfekte blanding af smart teknologi, godt købmandskab og gode produkter. Samtidig formår de at tænke nyt og kreativt i en ellers støvet og konservativ branche. Det betyder, at nye kunder vælter ind både på nettet og i de fysiske butikker. Sammenholdt med en customer return rate på 50 procent sikrer det en imponerende bundlinje, der gør de store ambitioner om både bæredygtighed og eksport realistiske,” lyder juryens begrundelse.

Tredjepladsen i denne kategori gik til skjorteproducenten Barons.

 

Trendhim

Vinder af Bedste eksport-case

Trendhim er i den grad en værdig vinder af eksportprisen. Virksomheden er til stede i 28 lande, og de er gået all in på eksporten – i dag kommer 93 procent af omsætningen fra udlandet.  Med udgangspunkt i den gode kundeoplevelse insisterer Trendhim på at eje alle touchpoints med kunden – fra produktion af 13 historiebaserede brands til egenproduceret last mile-emballage. De ser sig selv som lige dele tech-virksomhed og købmandsbutik og har i den grad styr på deres tech-stack, hvilket gør dem i stand til at forsætte den imponerede vækst i årene, der kommer – vi glæder os til at følge med,” sagde juryen.

Trendhim vandt også en andenplads i kategorien Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 100 mio. kroner.

 

Camille Brinch Jewellery

Vinder af Bedste nye e-handelsvirksomhed

Camille Brinch Jewellery formår at skabe en enestående personalisering af købsoplevelsen. Det føles næsten som om, man står ansigt til ansigt med Camille selv, og det løfter den digitale oplevelse markant. Den unge virksomhed får også ros for at skabe nogle innovative events op til store begivenheder og udnytte annonceplatformene maksimalt. Camille Brinch Jewellery er en klassisk iværksætterhistorie, der med innovativ udnyttelse af teknologi og kanaler har skabt en imponerende top- og bundlinje for så ung en virksomhed,” var juryens begrundelse for, hvorfor netop Camille Brinch Jewellery vandt i denne kategori.

Foto: Shaping New Tomorrow, postet på Linkedin umiddelbart efter prisoverrækkelsen