Eksplosiv vækst: Trio spinder guld på tilbehør til mænd

Accessories til mænd er tydeligvis blevet populært. En virksomhed, der sælger tilbehør til mænd, er vækstet 449 procent på fire år, og det udløser endnu en Børsens Gazelle. 

Det er femte år i træk, at den danske herreaccessoriesvirksomhed Trendhim modtager en Børsens Gazelle. De seneste syv dage har virksomheden vækstet med 123 procent på salget af accessories til mænd i 2020 sammenlignet med samme periode i 2019, skriver Børsen.

Målt på de seneste årsrapporter har vækstet sneget sig helt op på 449 procent i løbet af fire år, og i det seneste årsregnskab endte bundlinjen på 14 mio. kroner efter skat.

De tre ejere, Sebastian Gyhrs Petersen, Mikkel Falkenberg Andersen og Martin Højbjerg Christiansen, har netop solgt 60 procent af den hurtigvoksende accessoriesvirksomhed til den svenske kapitalfond Priveq Investmest AB for at få kræfter til at accelerere udviklingen og udvide markedet til mere end de 28 lande, som Trendhim allerede sælger til i dag.

Accessoriesvirksomheden har i dag 50 ansatte og har fra 2016 til 2019 øget toplinjen fra 12 mio. kroner til 115 mio. kroner.

Foto: Pexels