Det nye showroom var rykket udenfor, og baggården var pyntet med frugt og grønt, planter og blomster på Kronprinsessegade i København under modeugen.

Der var lige blevet afholdt et stort presseevent med morgenmad og kollektionsfremvisning, da TØJ kommer forbi for at hilse på Chris Coster og resten af teamet i modevirksomheden. Der var taget godt hånd om Covid-19-retningslinjerne, hvor modebrandet blandt andet havde lavet sine egne Coster Copenhagen-håndspritdispensere til gæsterne.

Det er første gang, at Coster Copenhagen holder event i showroomet i hjertet af København, som de slog dørene op til i slutningen af maj. Grundet det gode vejr havde de organiseret hele eventet udenfor i baggården. Her havde de pyntet hele gården efter SS 21-kollektionens tema, ’Urban gardening’, som blandt andet indebar en masse æblekasser fyldt med frugt og grønt, træer og et badekar med vand og farverige blomster.

”Vi gik helhjertet efter kollektionens tema for at sikre os, at alle, der deltog til vores presseevent og åbent hus-arrangement, ikke var i tvivl om, at de blev inviteret ind til en grøn oase midt i byens tumult,” forklarer Sarah Wulff-Østergaard, der har ansvaret for modebrandets PR og marketing.

Coster Copenhagen er blot et ud af mange brands, der denne sæson havde valgt at sadle om i forhold til at udstille på messe. Modebrandet har i flere sæsoner udstillet på modemessen CIFF, men valgte altså i år at fokusere 100 procent på sit nye showroom.

”I år har vi valgt at springe messerne over, da det har været en prioritet for os at introducere vores nye showroom i hjertet af København,” lyder det.

 

Samarbejder med Magasin

Det var dog ikke kun i modebrandets eget showroom, man kunne se til Coster Copenhagen. I år havde brandet også indgået et samarbejde med Magasin du Nord og Magasin Flowers, der sidste år præsenterede et nyt initiativ med en blomsterforretning ude foran stormagasinet.

Her fik Coster Copenhagen skrevet sit navn med blomster ved indgangen, og der blev uddelt farverige pandebånd med tørrede blomster og tilbudt gratis kaffe fra en kaffevogn, der var pyntet overdådigt med farverige blomster ude foran Magasins indgang ved Bremerholmen i København K.

”Vi valgte at lave larm i vores showroom og sammen med Magasin, hvor vi jo har butik, da vi havde brug for at minde vores kunder om, hvem vi er, samtidig med at de fik en lille introduktion af vores efterårskollektion,” fortæller Sarah Wulff-Østergaard og afslutter:

”Til trods for det jo ikke var en modeuge, som man kender den, havde vi succes og en masse eksponering, som vi er meget tilfredse med. Så må vi se, hvad vi finder på næste år.”

Foto: Udendørs showroom hos Coster Copenhagen