Design-, skrædder- og iværksættererfaring møder indgående kendskab til brand management i det nye samarbejde. Modebrandet hedder Act Today og lanceres i foråret 2021.

De to branchemænd Martin Munch og Erik Weibel er gået sammen om en ny satsning, hvor de sætter et nyt modebrand i verden. Modebrandet med navnet Act Today vil kombinere gode materialer, simple design, bæredygtigt fokus og budskabet om at “agere i dag i stedet for at vente til i morgen”.

Martin Munch har erfaring som skrædder, designer og iværksætter, ligesom han har arbejdet en del med brandudvikling inden for modebranchen med brands som Punk Royal, Blake Copenhagen, Besteller-brandet Noisy May og senest Why7.

Erik Weibel har intet mindre end 29 års erfaring med Bestsellermærket Vila, hvor han i sin tid startede sin rejse med opbygning af det svenske marked med fokus på en wholesale-forretning med over 200 multibrand-kunder samt opbygning af Vila-kæden med 45 butikker. Efter 12 år som brandansvarlig og daglig leder for mærkerne Vila og Object valgte Erik Weibel at gå andre veje.

De veje har ført ham sammen med Martin Munch. De to branchemænd har ikke arbejdet sammen før, men havde begge to efter flere år i modebranchen et behov for at stoppe op, genoverveje og vende tingene på hovedet. Og det har de nu gjort med deres nye fælles modebrand.

Act Today er grundlagt med et ønske om at arbejde med et smalt udvalg af enkelte, unikke kvaliteter og fittings med formålet om at skabe tidløse styles med en længere holdbarhed.

Foto: Act Today

Det bæredygtige fokus vil implementeres over hele linjen, men skal ikke være kendetegnet ved modebrandet. Stifterne mener nemlig, at det i dag er en selvfølge, hvis man vil have sin berettigelse i branchen.

“Vi går tilbage i værdikæden og vælger det bedste udgangspunkt for vores produkter og tror på, at produktets rejse skal være transparent, da det bidrager til at give forbrugeren tillid til produktet,” siger Martin Munch.

Den langsigtede brug er i fokus, og de to branchemænd ønsker at skabe et modebrand, der får forbrugeren til at købe mindre, men bedre, ved at producere tøj der viger uden om hurtige tendenser.

Act Today lanceres i foråret 2021.

Foto: @acttoday_