Som et led i sin vækststrategi udvider Footzone Group sin brandportefølje med agenturet på et internationalt sneakerbrand.

Footzone Group, der står bag skobrands som Phenumb, Shoedesign Copenhagen og Johnny Bulls, er blevet agent på det populære sneakerbrand British Knights i Skandinavien.

British Knight blev etableret i USA i 1983, og hos Footzone Group håber de at kunne styrke positionen i markedet ved at tilbyde sneakers til det brede segment.

”Vi har hos Footzone Group fuld fart på, og med tilføjelsen af agenturet på British Knight kommer vi i Skandinavien til at stå virkelig stærkt med tilbuddet omkring prisrigtige sneakers til hverdagslooket,” udtaler Karsten Spaabæk, der er kommerciel direktør, i en pressemeddelelse.

I 1980’erne og 1990’erne var British Knight en del af outfittet hos mange kendte stjerner indenfor sport og musik. Musikere som MC Hammer, LL Cool J og TLC samt et utal af amerikanske basketballstjerner, var blandt dem, der viste sig frem i British Knight sneakers. De nye produkter vil blive produceret ud fra bagkataloget med respekt for både historien og fremtiden.

Hos Footzone Group har de allerede lukket flere store aftaler i Norden på det meget efterspurgte sneakerbrand. Karsten Spaabæk har store forventninger til British Knight, hvor specielt Danmark, Norge og Sverige viser stor interesse:

”Det strategiske samarbejde med udvalgte accounts i Norden er allerede startet, og vi ser en stærk efterspørgsel efter produkterne fra British Knight. Et look, der lige nu stormer frem på den amerikanske og europæiske sneakerscene, og vi ønsker at kunne bidrage bredt til forbrugernes efterspørgsel på disse looks,” siger Karsten Spaabæk.

 

Foto: British Knight