Det danske modebrand Ganni slår nu dørene til sine tre første butikker samt en WeChat-butik på det kinesiske marked.
Med åbningen af tre butikker samt en butik på den kinesiske platform WeChat sætter modebrandet Ganni nu turbo på sin globale ekspansion. I slutningen af september åbnede brandet en butik i Shenzhen og en butik på WeChat-platformen, og her i oktober har Ganni slået dørene op til to butikker i Shanghai.
”Det er noget helt specielt at åbne vores første fysiske butikker i Kina. Vi har så stort og loyalt et community på tværs af regionen, som virkelig gør Ganni til deres eget. Jeg elsker at se, hvordan folk fra hele verden bærer vores tøj og udtrykker sig. Det er et rigtig stort skridt for os at kunne åbne vores første butikker i Kina, og jeg håber, at alle vil byde os velkommen med åbne arme,” fortæller kreativ direktør i Ganni, Ditte Reffstrup, i en pressemeddelelse.
For at fejre butiksåbningerne vil der i butikken i Shenzhen være en begrænset udgave af Ganni litchi t-shirts, mens Gannis t-shirts med vandmelon-print vil være at finde i butikkerne i Shanghai.
I forbindelse med åbningen af Ganni-butikken i stortcenteret GG66 i Shanghai fået den lokale illustrator Zhou Riyang til at skabe en tilpasset version af hendes ‘Tireless girl’-serie i form af en skulptur, som vil bære klassiske Ganni-støvler, mens hendes gennemsigtige krop vil blive fyldt med restmaterialer eller tøj, der er tilovers fra tøjproduktion.
Butiksindretningen i de kinesiske butikker afspejler Gannis farverige univers, som er designet til at skabe en indbydende hjemlig stemning og henter inspiration fra stifterne af Ganni, Ditte og Nicolaj Reffstrups eget hjem. Alt butiksinteriør er omhyggeligt udvalgt med en eklektisk blanding af retrovaser fra Gannis hjemby og vintagemøbler fra nogle af Danmarks mest berømte modernistiske designere.
Foto: Ganni