Gerry Weber udvider sin onlineshop. Det betyder, at modevirksomhedens produkter nu kan købes online i hele Europa.
Det tyske modehus Gerry Webers moderselskab, Gerry Weber International, var tæt på konkurs, da det den 25. januar i år indgav en meddelelse om insolvens. Hård konkurrence og øget nethandel var med til at presse Gerry Weber, der nu vender skuden og udvider sit nethandelsunivers til at dække hele Europa.
Modevirksomheden har lanceret tre nye hjemmesider for hver af Gerry Webers tre brands, Gerry Weber, Taifun og Samoon, i Tyskland, Østrig, Schweitz, Holland, Polen og Storbritannien og skabt en ’resten af Europa’-version, der gør det muligt at købe Gerry Webers produkter i hele Europa, herunder Danmark.
Næste skridt bliver at udvide onlinehandlen til også at dække Asien. Sådan lyder det fra Gerry Weber i en pressemeddelelse.
Det tyske modehus skriver sig ind i en større tendens, hvor flere og flere detailvirksomheder satser på onlinehandel.
I Danmark er antallet af nethandelsvirksomheder alene siden 2014 steget med over 30 procent, og ifølge Danske Bank har danske onlinevirksomheder gennem det seneste år solgt for over 27 mia. kroner. Det er næsten 270 procent mere end for blot ti år siden. Til sammenligning er detailbranchens samlede salg i samme periode steget med 18 procent.
Det er dog fortsat kun en mindre gruppe, og kun 4 procent af de ansatte i detailbranchen arbejder i virksomheder, der primært lever af at sælge online.
Gerry Weber blev stiftet i 1973 og er børsnoteret i Tyskland.