Hvor kan unge iværksættere gå hen for at vise deres kunst og færdigheder? Svaret er H2O’s showroom, som H2O Sportswear endnu engang stiller til rådighed i september og oktober.

H2O Sportswear lod i april i år unge iværksættere rykke ind i deres showroom, så de unge kunne få et sted, hvor de kunne vise deres ideer og færdigheder frem. Fra H2O’s side har tanken været at få udnyttet de kvadratmeter, som står ledige i nogle perioder af året. Konceptet hedder ’Shared space’, og succesen fra april bliver gentaget i september og oktober, hvor H2O igen stiller deres showroom til rådighed. Det skriver H2O i en pressemeddelelse.

Målet med projektet var at få flere iværksættere til at vise deres produkter eller kunnen frem, samtidig med at få andre virksomheder til at tilbyde noget lignende. I april var showroomet fuldt booket, og Plakatcentralen, som lånte showroomet i april, kunne melde om en særdeles velbesøgt fernisering og udstilling.

”Vi fik i april 2022 mulighed for at låne H2O’s lokaler til at holde en udstilling for nogle af de danske kunstnere, som vi repræsenterer hos Plakatcentralen. Det var en stor succes! Uden ‘Shared Space’ havde det ikke været en mulighed for os som virksomhed at afholde en sådan kunstudstilling – slet ikke i en by som Århus, hvor priserne for lokaleleje er høje. Vi er derfor utroligt glade for, at H2O var behjælpelige med at låne os deres lokaler, helt uden omkostninger,” siger stifter af Plakatcentralen Sille Rasmussen.

Den nye omgang af ’Shared space’ tegner også til at blive en succes, da de første events allerede er booket, inden ansøgningsperiodens start. Et af de nye events står Tina Werborg for – eventet hedder ’Another Closet’, hvor man kan høre mere om det at dele garderobe med andre.

”Helt kort er ‘Another Closet’ som at låne tøj fra din bedste vens klædeskab. Men i stedet for kun ét klædeskab får du adgang til mange kvinders klædeskabe. Det er godt for dig. Det er godt for din økonomi. Og det er godt for klimaet. Jeg har igennem et halvt år testet ‘Another Closet’ i Trekroner. Her siger medlemmerne, at de er blevet mere kreative, mere stil-modige men også, at de har opnået et mere bæredygtigt tøjforbrug,” fortæller Tina Werborg.

Showroomet er åbent, hvad enten man arbejder med fotografi, design, podcast, eller vil åbne en pop up shop. Showroomet kan bookes fra 1. september til 2. oktober.

Foto: H2O’s showroom