H&M er på banen med nyt movewear, der hylder bevægelse frem for sport, så alle kan være med.
H&M er på en sympatisk mission: De vil “demokratisere sportstøj og få hele verden til at bevæge sig – uanset hvordan de bevæger sig.”
Med lanceringen af deres nye sportsbrand Move ønsker det svenske modebrand at fejre bevægelighed frem for sport.
“H&M Move er et brand for bevægelse. Vi er her for at fejre bevægelse og inviterer verden til at bevæge sig. Kernen i vores formål er at fjerne de barrierer for sport, der i høj grad er, og vi begynder med demokratisering af sportstøj,” siger Simon Brown, General Manager, H&M Move.
Brandet omtales som ‘movewear’ og altså ikke ‘sportswear’, som ellers kendes fra modevokabulariet.
Dette understreges med skuespillere, aktivister og ikke mindst fitness-ikonet Jane Fonda samt koreografen JaQuel Knight i front for brandet, der skal være med til at inspirere til mere bevægelighed igennem en global workout-kampagne.
Kategoriopdelt movewear
Sammen med workout-kampagnen lanceres selve kollektionen, som består af items til både mænd, kvinder og børn og er designet til at hoppe, bøje, springe og danse i. Der vil til at begynde med blive lanceret Move Essentials, der skaber en basis for bevægelighed samt items, der er specielt designet til løb og træning.
Kollektionen er skabt af 85 procent genanvendelige materialer. Polyesteren er 99 procent genanvendt, og al bomuld er enten økologisk, genanvendt eller BCI-indkøbt.
Derudover er Move-kollektionen kategoriopdelt, så man kan købe præcis efter eget bevægelsesmønster. De 4 kategorier er:
- DryMove, der trækker fugt væk fra huden og holder huden tør under bevægelse.
- ShapeMove, der giver ekstra støtte og hjælper ved løft og stræk.
- SoftMove, der er super blød og giver ekstra støtte ved bevægelse.
- StormMove, der beskytter mod vind og regn og er åndbar uanset vejret.
H&M Move er i 2500 butikker verden over fra den 4. august samt online.
Foto: H&M Move