Et ellers turbulent modemarked bremser ikke vækstambitionerne hos Vila, der nu overlader jagten på de mere kræsne forbrugere til en iværksætter og kendt profil i branchen.

Efter at have lanceret Rouge Vila, et subbrand til det kvalitetsbevidste segment, på 17 markeder, er det unge brand nu klar med en ny oprustning, der skal være med til at indfri Vilas mål om at nå en større kundegruppe gennem en bred hovedkollektion og segmenterede subbrands:

“Efterspørgslen på specialiserede brands stiger i takt med, at moderne forbrugere stiller flere, bedre og mere forskelligartede krav. Derfor giver det god mening for os at lancere subbrands, der har Vilass brand-DNA, men som også appellerer til nye kundegrupper”, siger Simon Khong Harbjerg, Brand Director i Vila.

Melissa Bech skal derfor styrke brandets jagt på nye kundegrupper. Hun har tidligere bevist, at hun kan bygge stærke danske niche-modebrands.

“Et af segmenterne, som vi ser et stort potentiale i, er det såkaldte premiumsegment, der har et særligt fokus på kvalitet og holdbarhed. Det segment har Melissa et indgående kendskab til, og derfor er hun og de resultater, hun kommer med, et perfekt match til Rouge Vila. Brandet har fået en lovende start, men det er samtidig tydeligt for os, at vi blot har kradset i overfladen af det potentiale, Rouge Vila rummer,” fortæller Simon Khong Harbjerg videre.

Tidløst design i større skala
Melissa Bech har haft succes med at starte og drive brands, som producerer enkle designs af høj kvalitet. Den samme tilgang skal hun overføre til Rouge Vila – nu i en international modevirksomhed med mere end 400 leverandører i værdikæden og forhandlere verden over:

“Jeg har altid haft en drøm om at være en del af noget stort og bruge mine erfaringer med branding på en større skala med globalt afsæt. Det må man sige, at Vila og Bestseller har. Jeg forventer et stærkt samarbejde på tværs af hele værdikæden, hvor jeg med mine kompetencer kan være med til at opbygge et brand, der er relevant og samtidig opfylder de krav, som markedet og forbrugeren har i dag. Det er den helt rigtige timing, at vores veje mødes nu, og jeg glæder mig helt vildt til rejsen”, siger Melissa Bech.

Om Rouge Vila:
Grundlagt i 2022.
1000+ forhandlere fordelt på 17 markeder.
En del af Vilas brandportefølje, der også tæller plus size brandet Evoked Vila.

Om Melissa Bech:
Bachelor i Design & Business fra KEA.
Bred erfaring fra modebranchen med ansættelser på magasinet Cover, Wood Wood og Norse Projects.
Stiftede Blanche i 2017 (solgt i 2021) og Enkel Studio i 2023.

Foto: PR / Bestseller