Selv om 2020 satte en kort stopper for væksten hos Tee Jays, der i knap 20 år har leveret tøj til B2B-segmentet, har udviklingen i virksomheden ikke stået stille. Nu kan den private forbruger også shoppe tøj fra Tee Jays.

Den nordjyske tekstilvirksomhed Tee Jays A/S har i knap 20 år leveret tøj til B2B-segmentet. Med stor succes. Domicilet i Svenstrup sender årligt mere end tre mio. stykker tøj afsted, og omsætningen er i dag i den trecifrede millionklasse på trods af en opbremsning af væksten i 2020.

Tee Jays startede som et amerikansk B2C-brand, der i 1976 kom i den danske Høfler-families hænder – i de første mange år som forhandlerled. Men da familien i 2003 fik mulighed for at købe navnet, blev der truffet en beslutning om at flytte Tee Jays over på B2B-markedet. Nu vender en del af forretningen tilbage til rødderne, oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

“Den ultimative kvalitet fortjener sit eget brand, og nu er det direkte tilgængeligt for private forbrugere uden fordyrerende mellemled,” siger Tee Jays-direktør Peter Høfler.

 

Ikke langt fra drøm til handling

Retail-planen har ligget i støbeskeen længe, idet Tee Jays har oplevet en stigende efterspørgsel fra privatpersoner, som i årevis har købt produkter fra Tee Jays fra promotion-markedet. Derfor var der ikke langt fra drøm til handling, skriver virksomheden.

“Vi har altid markedsført vores B2B-produkter i en retail-tone. Nu går vi ægte retail. Det er en naturlig forlængelse af vores mission, og markederne kommer til at smitte af på hinanden,” siger Peter Høfler, der afslutter:

“Med mange års intens udvikling står vi med en uovertruffen kvalitet, som sidder lige i skabet. Forbrugerne ved, at en large er en large, at farven er den samme, og at produkterne holder formen i lang, lang tid. På teejaysclothing.com kan de få deres basic-favoritter året rundt.”

B2C-webshoppen lanceres den 6. maj 2021.

Foto: Tee Jays