Det populære københavnske modebrand bevæger sig i en ny retning med udnævnelsen af deres nye chefdesigner. En ny investor og partner er også trådt til, og brandet har sat sejlene mod nye internationale markeder.

Custommades univers udvides, som brandet træder ind i ny fremtid. TiI at stå i spidsen for den nye designprofil har Custommade hentet designer Mette Fredin som deres nye Head of Design. Mette Fredin kommer fra posten som Senior Designer hos Saks Potts og har solid erfaring fra sin tid som chefdesigner hos 2nd Day og kreativ direktør og co-founder for Blanche. Hun tiltræder stillingen 1. september 2023.

De nye tiltag i Custommade har founder og CEO Christian Dam arbejdet hen imod længe:

Foto: Christian Dam

”Vi har i mere end 20 år kontinuerligt placeret os som et brand i udvikling og altid med en unik tilgang til designproces og designprofil. Vi lytter til kunder og trends, men også til os selv og vores egen fornemmelse for design. Det er det, der placerer os som unikke,” slår grundlæggeren fast. Christian Dam er lige dele kreativ og strategisk og står selv bag designet af brandets skokollektion, som står for en stor del af brandets vækst.

Nye visioner, ny partner og vækst
Custommade har manifesteret sig som et eksklusivt dansk modebrand gennem de sidste 20 år. Brandets vækst har medført nye visioner. I deres nye 2022-regnskab lander årsresultatet på 802.407 kroner, og bruttofortjeneste, stiger og lander på 10,7 mio. kroner. Der er også fremgang at spore på egenkapitalen, som er vokset til 2,84 mio. kroner.

”Custommades DNA er allerede stærkt, og vi oplever netop nu stor interesse og vækst. Derfor er det et perfekt tidspunkt at udvide vores brand og styrke vores designprofil. Mode udvikler sig, og det gør vi også,” fortæller Christian Dam.

Ejerkredsen udvider sig også hos brandet. Som Custommade kigger mod nye internationale markeder, er en ny investor trådt ind i ejerkredsen, som er modemand Ole Damm. Duoen Dam(m), Christian Dam og Ole Damm, er ambitiøse for brandets internationale vækst, der allerede spirer. Den nye investor og partner ser et stort potentiale i Custommades videre rejse:

”Vi træder ind med blandt andet logistiske kompetencer, men også med viden om hvordan man justerer på brands, så de bliver langtidsholdbare. Det handler om at give Christian og hans team mere arbejdsro og fokus på de kreative processer i virksomheden. Custommades potentiale er superinteressant for os, og det ryk, vi har set på brandets sko, er bemærkelsesværdigt for vores branche.”

Foto: Custommade