Det svenske investeringsselskab Röko skyder et trecifret millionbeløb ind i Les Deux, der skal hjælpe herretøjsbrandet med at vinde globale markedsandele. 

På ti år er den danske herretøjssucces Les Deux gået fra én hvid t-shirt til at være en millionforretning med over 800 internationale forhandlere og en årlig omsætning på mere end 150 mio. kroner. Nu gør virksomheden sig klar til at vokse yderligere.

Herretøjsbrandet har i en pressemeddelelse oplyst, at virksomheden pr. 1. juli 2021 får en ny investor med ombord.

Investeringsselskabet er svenske Röko, der har skudt et ambitiøst trecifret millionbeløb i Les Deux. Målet er at gøre Les Deux til et globalt herrebrand.

“Les Deux har fået vokseværk. De sidste par år har vi oplevet en enorm vækst, og vi er nu klar til at tage brandet globalt. Det kræver en stærk finansiel partner, som har erfaring med at værste og internationalisere virksomheder,” udtaler grundlægger og partner i Les Deux, Andreas von der Heide, i pressemeddelelsen, der fortsætter:

“Vi har en målsætning om tredoblet vækst på tre år. Væksten skal komme fra globale markeder. Det betyder større krav til kapital og en ny strategisk retning. Derfor har vi inviteret en partner ombord, som ikke bare har den nødvendige kapital, men også den rigtige tilgang for vores selskab og ikke mindst vores unikke kultur.”

Andreas von der Heide og virksomhedens anden partner, Kristoffer Haapanen, fortsætter som storaktionærer og daglige ledere.

Foto: Fra venstre: Andreas von der Heide og Kristoffer Haapanen