Loungewear- og nattøjsbrand opruster internationalt efter fordoblede salgstal

Siden etableringen i efteråret 2019 er salgstallene stormet frem. Brandet planlægger nu en omfattende ekspansion på det internationale marked, som skydes i gang i løbet af de kommende måneder.

Det bæredygtige loungewear- og nattøjsbrand CCDK lancerede sin første kollektion i efteråret 2019, og siden da er salgstallene steget til mere end det dobbelte.

Etableringen af brandet kom som svar på stormagasinet Magasins forespørgsel efter blødt, prisvenligt loungewear og nattøj, og CCDK er nu Magasins bedstsælgende brand i kategorien.

”Med de gode salgstal fra Magasin har vi bevist, at vi har fundet et hul i markedet. Vi har ramt den rigtige balance mellem design, kvalitet og pris, og der er en efterspørgsel efter lækkert, bæredygtigt hjemmetøj, som man godt vil åbne døren for uventede gæster i,” siger direktør i Thygesen Textile Group, der står bag CCDK, Jens Thygesen.

CCDK planlægger nu en kraftig ekspansion, som skydes i gang i foråret 2021.

Første skridt er mod diverse online platforme i Tyskland som blandt andet Zalando.de, Aboutyou.de og Avocadostore. Derudover er planen at lancere en webshop til efteråret, ligesom det øvrige Europa også er på tegnebrættet.

 

Styrkelse af brandets profil

Siden AW 20-kollektionen produceres alle styles af bæredygtige materialer som Ecovero, økologisk bomuld og polyester lavet af gamle plastikflasker. Dette fokus har skabt et samarbejde med konsulent- og brandingbureauet Grenaa Creative om at styrke brandets profil med fokus på AW 21-kollektionen.

”Gennem de sidste 10 år har jeg haft øget fokus på bæredygtighed, og derfor tror jeg meget på CCDK-brandet, der netop også har dette som fokus. Jeg er overbevist om, at Grenaa Creatives erfaring og kompetencer kan løfte brandets storytelling og skabe en autentisk og klar kommunikation om bæredygtigt, feminint lounge- og nightwear,” siger Kim Grenaa, stifter og kreativ direktør hos Grenaa Creative.

CCDK er et mærke under Ease.dk, der tilbyder udvikling af totalkoncepter under private label til både stormagasiner, brands og dagligvarebranchen. Ease.dk fører udover CCDK brandet Sirup Copenhagen og er altså ejet af Thygesen Textile Group.

Foto: CCDK