Et velgørende samarbejde mellem Mads Nørgaard og Costume Magazine støtter Planbørnefonden i anledningen af ’International Pigedag’.
I forbindelse med FN’s internationale ’Pigernes Dag’ den 11. oktober lanceres et nyt samarbejde mellem den velgørende organisation Planbørnefonden, modemagasinet Costume og modebrandet Mads Nørgaard. Planbørnefonden kæmper for børn og især pigers rettigheder i hele verden, og målet med samarbejdet er at forbedre pigeliv verden over.
En serie af særudgaver af #101 t-shirts med ’GIRL’ broderet på brystet skal sætte fokus på ’Pigernes Dag’. #101 t-shirten, som er designet af Mads Nørgaards far, Jørgen Nørgaard, i 1967, bliver strikket og syet i Danmark. T-shirten er onesize, passer alle typer piger og kvinder og fås i tre farver.
De forskellige t-shirts vises på denne måneds Costume-forsider, og al overskuddet af salget af t-shirts går til Planbørnefonden.
“Planbørnefonden gør et kæmpe stykke arbejde for børn og unge i hele verden. Vi synes, det var helt oplagt at støtte deres kamp for især pigers rettigheder. Vores #101 T-shirt passer de fleste størrelser og er smuk til alle aldre. Derfor er vi stolte af de smukke forsider på månedens Costume,” udtaler Mads Nørgaard om samarbejdet på hans hjemmeside.
Trøjerne kan købes i Mads Nørgaards butikker i København og Aarhus samt webshop fra den 11. oktober.
Også Message har indgået et samarbejde med Planbørnefonden. Message har lavet en kollektion, hvor hele overskuddet går til udsatte piger i Ugandas slum.