Matinique og Salling indgår samarbejde med målet om at åbne et tocifret antal franchisebutikker. De første Matinique Concept Stores forventes at stå klar i efteråret 2024.

I 2023 kunne Matinique fejre 50-års jubilæum i Danmark. I 2024 starter de året med et nyt kapitel, hvor det kendte modebrand udvider deres tilstedeværelse i markedet gennem et samarbejde med Salling.

Ambitionen med samarbejdet er at åbne et tocifret antal Matinique Concept Stores hen over de næste tre år med planlagt lancering af de første allerede i efteråret 2024. Salling har tidligere demonstreret stor succes med franchisekoncepter, herunder globale brands som Starbucks og Carl’s Jr.

“Samarbejdet er helt i tråd med vores strategi, da vi ønsker at udvide franchiseforretningen. Matinique er et velkendt og anerkendt brand, som passer perfekt ind i vores franchise-portefølje”, udtaler Lars Højgaard Rasmussen, Indkøbsdirektør hos Salling.

Endnu flere muskler til udrulningen af konceptbutikker

For Matinique er aftalen om udrulningen et vigtigt strategisk skridt, der sætter muskler bag den strategi der blev implementeret for tre år siden.

”Partnerskabet med Salling er en naturlig forlængelse af det tætte samarbejde, vi har haft med Salling Departments Stores igennem mange år. Vi starter med etableringen af de nye Matinique Concepts Stores i Danmark, men vores ambitioner med samarbejdet rækker ud over landets grænser på sigt,” udtaler Morten Dybdahl, Brand Director hos Matinique.

Med butikskonceptet udfolder Matinique en ny  ramme – et nordisk univers med et varmt og organisk udtryk. I butikkerne vil kunderne finde alt til den klassiske herretøjsgarderobe, de mere casual styles i heritage samt de nye styles i M73-kollektionen, der blev lanceret som en del af brandets 50-års jubilæum.

Foto: Matinique / PR