Minus fejrer 20-års fødselsdag med unik kollektion

Modebrandet Minus har i løbet af sine 20 år på markedet haft både medvind og modvind. Ikke desto mindre har brandet overlevet udfordringerne og fejrer nu sit 20-års jubilæum med en unik kollektion.

De to kvinder bag modebrandet Minus, Charlotte Kjær Bruun og Irena Riberholt Jørgensen, kan i år fejre virksomhedens 20-års jubilæum. Selv om det ikke er de to nuværende ejere, der i sin tid startede brandet op, så er de stadigvæk meget stolte af den milepæl, som brandet nu har nået.

”Vi er stolte over at stå bag et brand, der kan fejre 20-års jubilæum på den danske modescene – også selv om vi ikke selv har været grundlæggere af brandet. Vi har haft en dybtfølt ejerskabsfornemmelse, siden vi kom til i 2012, og det er til stadighed en spændende udfordring for os at holde Minus ’skarp’ og aktuel som brand,” siger Charlotte Kjær Bruun og Irena Riberholt Jørgensen i en pressemeddelelse.

De to ejere fejrer jubilæet ved at producere en unik jubilæumskollektion i et begrænset antal. Kollektionen vil bestå af syv styles, der på hver sin måde er en hyldest til de kerneværdier, der er forankret i Minus. Samtidigt er de syv styles også designet i tråd med sæsonens trends og farver.

”Noget af den sikkerhed omkring kvalitet og pasform, der kommer med årerne, kan vi mærke, at vi høster udbyttet af i disse år. Vi synes selv, at vi er tro mod vores kerneforbruger, uden at vi er bange for at puffe lidt til hende og udfordre hende til at prøve nye tendenser og silhuetter. Vores jubilæumskollektion er et godt eksempel på netop dette,” udtaler Irena Riberholt Jørgensen.

 

Milepæl giver stof til eftertanke

Men at runde en milepæl i modebranchen sætter også tanker i gang hos de to ejere. Minus har i løbet af årene været gennem en rutsjebanetur, men er nu kommet styrket ud af udfordringerne.

”Et jubilæum giver også anledning til at se både tilbage i tid og frem mod nye mål. Minus har for år tilbage haft nogle udfordrende år, hvilket nok er meget normalt i den her branche. Men brandet er kommet styrket ud af alle de forhindringer, det har mødt, og det har kun rustet os som virksomhed og som brand, at vi har måttet re-tænke vores koncept og berettigelse hos kunderne løbende,” fortæller Charlotte Kjær Bruun.

Der er sket meget i virksomheden blot indenfor de sidste to år. Virksomheden har opkøbt fire modebrands – Friendtex og Once tilbage i 2017 og Peppercorn og Desires i 2019. 

Nu glæder makkerparret sig til at se, hvordan Minus-brandet udvikler sig over de næste 10 år.

”Vi glæder os til at se, hvad Minus kan udrette de næste 10 år. Særligt nu, hvor vi jo også har fået andre brands i huset, som kan vi kan løfte opgaven sammen med. Vi glæder os også til at møde vores kunder på CIFF-messen til august og skåle med dem på det, vi har udrettet sammen. For noget af det, vi har lært af vores tid i modebranchen, er, at den gode energi og at have det sjovt sammen, er den vigtigste driver,” afslutter de to ejere.

Kollektionen leveres til butikkerne ultimo august 2019.