En svensk kapitalfond investerer nu i en hurtigt voksende dansk webshop med egne accessoriesbrands. Tidligere Daniel Wellington-direktør tiltræder i bestyrelsen og skal være med til at guide virksomheden mod global vækst.
På blot fire år har den Horsens-baserede webshop Trendhim, der sælger accessories til mænd gennem egne brands, vækstet fra 12 mio. kroner til 115 mio. kroner i omsætning.
For at sætte yderligere skub på den globale vækst har stifterne af Trendhim, Sebastian Petersen og Mikkel Andersen, nu valgt at få en partner ind. Valget er faldet på den svenske kapitalfond Priveg, som har investeret i den vækstende webshop. Det fremgår i en pressemeddelelse fra Trendhim.
”Vi er stolte af partnerskabet med Priveq og glæder os til at styrke vores position i markedet og fortsætte den høje globale vækst. I Priveq fandt vi en investor som deler vores værdier, og vi mener, at Priveqs erfaring og ekspertise vil hjælpe os med at opnå vores ambitiøse vækstmål for fremtiden,” siger Sebastian Petersen, CEO, medejer og stifter.
Sebastian Petersen fortsætter sin operationelle rolle som CEO, ligesom de øvrige ejere af Trendhim, Mikkel Andersen og Martin Christiansen, også fortsætter som henholdsvis CCO og CTO samt som minoritetsejere.
Om investeringen i Trendhim siger Partner & Investment Manager hos Priveg, Johanna Svensson:
”Trendhim er et hurtigt voksende og stærkt datadrevet nice e-handelsfirma, som vi er blevet imponeret over fra første dag. Virksomheden har en stærk virksomhedskultur sammen med en evne til rentabel international vækst. Vi ser frem til at bidrage med erfaringerne fra tidligere investeringer i vækstvirksomheder og til at støtte ledelsesteamet fremover.”
I forbindelse med investeringen tiltræder tidligere CEO hos Daniel Wellington, Roger Kylberg, som bestyrelsesmedlem og business advisor.
”Jeg er meget imponeret over, hvad management-teamet og medarbejderne hos Trendhim har opnået indtil videre, ikke mindst deres avancerede digitale platform,” siger Roger Kylberg.
Trendhim er stiftet i 2007. Virksomheden har 13 egne brands og sælger på 28 markeder. Produktporteføljen indeholder produkter som ure, lædertasker, armbånd og halskæder.