mpDenmark køber nu det københavnske brand, der især er kendt for strømpebukser med en klar grøn profil. Det skal understøtte ambitionen om global vækst.

For knap et år siden udvidede mpDenmark med brandet GoBabyGo til de mindste børn. Nu vokser virksomheden igen ved opkøb af brandet Dear Denier fra København. Brandet er især kendt for strømpebukser til kvinder, som har omtanke for miljøet og ønsker at gøre op med køb og smid væk-kulturen.

Dear Denier har siden starten for 12 år siden haft fokus på genanvendte materialer, forlænget levetid gennem design og produktionsteknikker, ansvarlig produktion, vedvarende energikilder, affaldssortering og energieffektiv distribution.

40 markeder – global vækst
Efter købet af brandet Dear Denier står mpDenmark bag mærkerne mpKids, Menton, GoBabyGo, Sneakyfox, mpWoman og altså Dear Denier.

“Dear Denier har skabt noget helt særligt, og vi glæder os til at bringe brandet længere ud i verden og føre deres brand-DNA og grønne initiativer videre. Det stærke fokus på kvalitet, pasform, innovation og miljø matcher perfekt vores egne strategiske mål og værdisæt,” siger Louise Fjord, kommerciel direktør hos mpDenmark.

mpDenmark ser store muligheder for at udvide salget af Dear Denier på en række af de 40 eksportmarkeder, som virksomheden sælger til. Produkterne fra Dear Denier supplerer det sortiment, som virksomheden allerede har til kvinder. Et område, hvor mpDenmark oplever vækst.

Skubber til forbrug og holdninger
Grundlægger af Dear Denier, Katrine Drost Lewinsky og medejer Frederik Drost Lewinsky, har igennem hele virksomhedens levetid sat en ære i at skabe et brand, der ikke kun værner om miljøet, men også leverer produkter af høj kvalitet.

“Vi er stolte over det, vi har opnået med Dear Denier gennem 12 år. Vi har været med til at ændre forbrugerens holdning til strømper og strømpebukser. Vi har skabt et brand, der både har en luksuriøs og en miljøvenlig position med mange loyale kunder. Og det på et område, der ellers er kendetegnet ved køb og smid væk samt lav loyalitet,” siger Katrine Drost Lewinsky og fortsætter:

”mpDenmark deler vores vision om en mere bæredygtig fremtid og har samme kærlighed til produktet som os. Og virksomheden har de nødvendige erfaringer, kræfter og evner til at bære brandet videre. Vi er overbeviste om, at Dear Denier under mpDenmarks ledelse vil fortsætte med at vokse og udvikle sig,” siger Katrine Drost Lewinsky.

Louise Fjord tilføjer:

”Vi vil videreføre Dear Denier brandet med respekt for den kendte identitet, kvalitet og kunderne. Og så vil vi introducere nye initiativer og produkter i den kommende tid, som vil understøtte og udvide Dear Deniers markedsposition. Både nationalt og internationalt”.

Katrine Drost Lewinsky og Frederik Drost Lewinsky vil fremover ikke være en del af driften i Dear Denier.

Foto: mpDenmark