Ægteparret bag det nye tøjbrand er opvokset i modebranchen og har længe drømt om at skabe deres eget. Nu lancerer de Allweek, der satser på god stil til hele ugen. TØJ har mødt parret, der gør sig umage med alt, de rører ved.

”Allweek is all about making fashion for everyday life throughout the entire week.” Sådan lyder budskabet bag det nye tøjbrand, der åbnede sin webshop den 12. april 2023.

Ægteparret bag Allweek, Rene T. Jensen og Camilla Claudia Døssing, er begge opvokset i branchen og kender den indefra. Senest var Rene CEO og medejer hos modemærket , hvor Camilla også arbejdede. Begge har også tidligere været hos leverandørvirksomheden EAST i Ikast. Nu var tiden inde til noget nyt. De har derfor længe knoklet med det nye tøjmærke. Faktisk i sådan et omfang at de fandt på brandnavnet på en sommerferie.

”Det handler selvfølgelig om mere end bare brandnavnet. Vi har kigget hinanden i øjnene og spurgt: Hvad skal vi bruge vores liv på? Branchen rører os. Vi har begge været i den fra barnsben. Det var naturligt at skabe vores eget.”

Dedikationen fra ægteparret gennemsyrer også det nye tøjbrand: Det er skabt med kærlighed. For sådan er Rene og Camilla. De er passionerede og gør sig umage. Med alt fra logo til leverandører:

”Igennem vores erfaring og netværk af leverandører har vi mulighed for at tage de rigtige valg og skille os ud. Derfor har vi blandt andet også valgt europæisk produktion, og vi vil hele tiden forfine processerne,” fortæller Rene Thormann Jensen.

Trends og bevægelse

Camilla Claudia Døssing er produktudvikleren hos Allweek. Hun kan lynhurtigt spotte trends, som mængden vil have.

”Hvis blomster hitter, så laver jeg blomster. På en måned finder vi en idé, designer den og sælger den. Jeg kan godt lide kicket i, at det går hurtigt. Vi skaber på den måde noget, der hele tiden er i bevægelse,” uddyber Camilla Claudia Døssing om selve satsningen med et ekspresbrand.

Allweek har styles i alle varegrupper, der prismæssigt ligger i et mellemleje med bukser til 500 kroner og bluser til 300-400 kroner. De laver det, som tiden beder dem om, og vil appellere til ”hende, der gerne vil have armene dækket til, og hende der gerne vil vise armene,” som Camilla Claudia Døssing formulerer det.

”Der er mange om buddet. Men vi tør noget i disse tider. Vi er et friskt pust i en farverig branche, som vi holder så meget af,” slutter Rene T. Jensen.

Fotos: Allweek