Rabens Saloner støtter Planbørnefonden med ny produktlancering

Modebrandet vil indsamle penge til børnerettighedsorganisationen og har i den forbindelse lanceret et nyt produkt.

Det er blevet modens vigtigste accessory, mundbindet. Flere modebrands er kommet med sit bud på det uundgåelige og uundværlige tilbehør, blandt andet sportwear-brandet 7 Days Active under modeugen i sommer og den store modegigant Uniqlo.

Nu har også Rabens Saloner lanceret et mundbind. Det sker som følge af et nyt projekt med målet om at indsamle penge til børnerettighedsorganisationen Planbørnefonden. Det skriver modebrandet i en pressemeddelelse.

Mundbindene er produceret i samarbejde med Hammers A/S, og for hver solgt maske donerer Rabens Saloner og Hammers A/S tilsammen 10 procent af salgsprisen til Planbørnefonden.

Donationen er med til at sikre unge iværksættergruppers arbejde med at producere ansigtsmasker og sprede viden om Covid-19 i deres lokalsamfund. Iværksættergrupperne, som befinder sig i Burkina Faso, får undervisning i fremstilling af ansigtsmasker, og de færdige masker distribueres derefter til børn – hovedsageligt piger – så de kan komme tilbage i skole.

”Det er en stor glæde for mig at kunne bidrage til Planbørnefondens vigtige projekt ’Covid-19: Girls Taking Matters Into Their Own Hand’. Det at sikre udsatte piger og unge kvinder en lysere og sikrere fremtid står mit hjerte meget nært, og jeg kan ikke understrege projektets betydning nok. Der er noget meget fint ved, at donationen fra vores masker er med til at gøre det muligt for pigerne at skabe deres masker,” siger kreativ direktør og ejer af Rabens Saloner, Birgitte Raben.

Også hos Planbørnefonden er man naturligvis glade for støtten til projektet.

”Hos Planbørnefonden er vi meget glade for Rabens Saloners donation. Det er fantastisk at opleve, hvordan de unge kvinder i Burkina Faso kan inspirere mennesker og brands som Rabens Saloner i hele verden. Det er med til at sikre, at disse unge kvinder kan fortsætte deres vigtige arbejde med at gå forrest i kampen mod Covid-19,” siger CEO hos Planbørnefonden, Dorthe Petersen.

Foto: Rabens Saloner

Foto: Rabens Saloner