Det danske modebrand har gentænkt sin strategi med ny brandidentitet, som udrulles, når brandets hybrid-event løber af stablen både fysisk og online den 12. august.

Når Selected debuterer med event under den kommende modeuge, bliver det ikke ’blot’ en ny kollektion, som det danske brand kan løfte sløret for. På dagen vil Selected også udrulle en ny strategi, hvor brandidentiteten er blevet gentænkt.

”Det er en ny begyndelse. At give slip på fortiden og se ind i fremtiden. Vi redefinerer vores brand for at skubbe det fremad, for at løfte vores brand til et nyt niveau blandt de bedst rangerede brands. Der hvor vi hører til. Vi er meget stolte af at kunne lancere et nyt Selected,” fortæller Peter Kristiansen, Brand Director hos Selected, i en pressemeddelelse.

Head of Marketing hos Selected, Magdalena Hestbech, uddyber over for TØJ, at der det sidste halve års tid er blevet arbejdet på at redefinere Selected.

”Nu til efteråret står vi klar med en helt ny brandidentitet og et redefineret udtryk, også på vores kollektioner. Det vil vi selvfølgelig gerne præsentere til et bredt skandinavisk og internationalt publikum. Den mulighed giver Copenhagen Fashion Week.”

Som en del af den nye strategi har Selected-teamet redefineret kollektionerne ved at dele dem ind i fire kategorier: Tailored Black, Tailored Grey, Tailored Blue and Tailored White.

 

Event i hybrid-format

De fire inddelinger af kollektionen vil tydeligt komme til udtryk under eventet den 12. august, hvor kategorierne vil være præsenteret i hver deres kunstinstallation skabt af lovende nye kunstnere.

Galleri Christoffer Egelund danner de fysiske rammer om eventet, hvor gæsterne har mulighed for at føle og se kvaliteter og designdetaljer helt tæt på. Men eventet byder også på digitale oplevelser med livestreaming og digitalt content.

”Gæsterne vil opleve vores nye brandhistorie i unikke rammer med livestreaming og pre-produceret digital content. Vi præsenterer både vores brandunivers og kollektionen fra flere dimensioner,” forklarer Magdalena Hestbech og afslutter:

”Vi håber, at vores deltagelse i Copenhagen Fashion Week SS 21 kan give Selected et endnu tættere samarbejde med vores partnere og kunder. Samtidigt ser vi frem til ny forretningsmuligheder.”

 

Foto: Selected