Skobrandet Skechers laver endnu et tiltag for at bidrage til målsætningen om at reducere det aftryk, virksomheden sætter på miljøet.

Skechers har netop indgået et partnerskab med den globale non-profit miljøorganisation The Nature Concervancy. Samarbejdet er i tråd med Skechers’ målsætning om at reducere det aftryk, der sættes på miljøet, det skriver Sports Connection, der er eksklusiv distributør af Skechers i de nordiske lande, i en pressemeddelelse.

Med partnerskabet bidrager Skechers over flere år med minimum 800.000 dollars – et bidrag som i samarbejde med the Nature Concervancy går til at hjælpe med at beskytte jordkloden og verdenshavene.

Støtten bidrager blandt andet til indsatsen for genplantning af skove og er i forlængelse af Skechers’ forpligtelse til at benytte bæredygtig emballage.

 

Ny skokollektion med lang levetid

Derudover har Skechers lanceret Our Planet Matters, der er en kollektion af herre-, dame- og børnesko, som er designet med genanvendte materialer. Kollektionen består af langtidsholdbare design og modeller, som kan maskinvaskes for at øge produkternes levetid.

”Som globalt livsstils-skomærke har vi en fantastisk mulighed for at opmuntre kunder i alle aldre til at blive endnu mere miljøbevidste i dagligdagen – og Our Planet Matters-kollektionen er et naturligt skridt i den retning. Hvert lille skridt tæller, og det er en nem måde, hvorpå vi kan inspirere folk i alle aldre og i hele verden til at hjælpe vores planet,” udtaler Michael Greenberg, CEO hos Skechers, i pressemeddelelsen, og fortsætter:

”Vi glæder os til – i samarbejde med The Nature Concervancy – fortsat at finde på nye og innovative tiltag til yderligere at øge bæredygtigheden i vores produkter.”

 

CEO og ejer af Sports Connection, Peter Jørgensen, er en af foredragsholderne på Strategikonference 2022, hvor han blandt andet fortæller om sin rejse med Sports Connection. Læs mere her.

 

Foto: Skechers