Sports Group Denmark udvider nu sin produktportefølje med tre kendte, internationale skomærker. Især ét af mærkerne er der store forventninger til.
Den store sportstøjsvirksomhed, Sports Group Denmark, overtager nu salgsansvaret for tre, kendte skomærker: Björn Borg Footwear, Gaastra og New Zealand Auckland. Det sker med virkning fra den 15. marts 2018.
I samarbejdet med Gaastra og New Zealand Auckland har Sports Group Denmark salgsansvaret for hele det nordiske marked, mens Björn Borg udelukkende gælder for Norge og Danmark.
”Vi er glade og stolte af at få tre så stærke mærker i huset, og det er vores klare forventning, at vi kan løfte alle tre brands med vores multi-brand strategi. Især Björn Borg forventer vi os meget af, da vi mener, det er et brand med et stort uudnyttet potentiale,” udtaler direktør i Sports Group Denmark, Bjarne Jeppesen, i en pressemeddelelse.
Læs også: Sports Group Denmark vækster igen
De tre, internationale mærker har til formål at henvende sig til både sports-, sko- og lifestylesegmentet. Den strategiske plan for Sports Group Denmark er, ifølge Bjarne Jeppesen, at være en solid samarbejdspartner inden for sko- og modebranchen.
I forbindelse med de nye produkttilføjelser skifter country manager hos Björn Borg, Thomas Nielsen, til Sports Group Denmark, hvor han skal fungere i stillingen som sælger.
Sports Group Denmark ejer 15 brands, og virksomhedens produkter bliver solgt via store sportskæder og individuelle butikker til omkring 750 kunder i 10 lande med Skandinavien som det primære marked.