Det populære modebrand etableres nu som selvstændig virksomhed som led i en international vækststrategi.
I 2019 begyndte designeren Julie Fagerholt og H2O Sportswear et uforpligtende samarbejde. Julie Fagerholt og hendes datter Bex havde længe ønsket at skabe et mere afslappet udtryk i deres tøj – som et uhøjtideligt møde mellem high fashion og leisure- og sportswear. Det blev til brandet H2OFagerholt, som hurtigt etablerede sig som et stærkt brand, der viste sig som en voksende niche af modebranchen.
Først og fremmest på hjemmemarkedet, men også godt eksponeret internationalt af toneangivende aktører. Derfor etableres brandet nu som en selvstændig søstervirksomhed til H2O Sportswear og med mor og datter som medejere.
”Det har været stor oplevelse at se vores tøj gå rundt herhjemme, og nu glæder vi os til at få det videre ud i verden,” siger Julie og Bex Fagerholt i en pressemeddelelse.
H2OFagerholt bygger på en skøn treenighed af Julie Fagerholts lange erfaring i highend fashion, Bex’ mere utraditionelle tilgang til modebranchen og H2O Sportswears store erfaring med produktion af sportswear.
”Med den udvikling og fart vi har haft på H2OFagerholt siden 2019, er det et helt naturligt next step, at vi nu skal stå på helt egne ben. Så får brandet også den fokus, der skal til, for at vi kan fortsætte væksten,” siger direktør Christian Trads.
H2OFagerholt har to hovedkollektioner om året med flere mindre drops i de mellemliggende perioder. Der er en klar filosofi om kun at være ordreproducerende. H2OFagerholt har agenter og repræsentation i 12 lande og sælges i over 100 butikker globalt – senest er der kommet 16 nye butikker i Sydkorea.
Foto: H2OFagerholt