Den nordiske multibranddistributør Vernon har netop indgået en aftale med det ikoniske brand Invicta.
Taskeproducenten Invicta, som stammer helt tilbage fra 1906, er netop blevet en del af multibranddistributøren Vernon. Det fortæller de to brands i en fælles pressemeddelelse.
Det britiske brand Invicta opstod i 1906, men flyttede i 1922 deres produktion til Italien, hvorfra de producerede rygsække og bæltetasker til militærbrug under 2. verdenskrig. Efter krigen udvidede Invicta sin produktion til også at omfatte handsker, gamacher samt skiudstyr og udstyr til bjergbestigning.
Foto: Invicta
I 1980’erne undergik den originale rygsæk en transformation, og rygsækken og Invicta i sig selv endte med at blive allemandseje. I 2000’erne begyndte Invicta i stigende grad at tilpasse deres design til de gældende modetrends, mediernes udvikling og forbrugernes nye behov.
I 2016 fejrede Invicta deres 110-års fødselsdag med en limited edition-kollektion, og i 2022 fylder Invictas mission om at genbruge og reducere stadig meget. Brandet bruger således genanvendt polyester og nylon for at gøre bæredygtighed til en livsstil, som kan bruges hver dag.
Invictas nye kollektioner kommer til at være inspireret af de seneste trends uden at glemme virksomhedens arv og identitet.
Foto: Invicta