Zalando etablerer nu et luksuriøst boutique-område for designbrands. “I Danmark har vores modebevidste kunder i lang tid elsket udbuddet af nordiske designerbrands. Jeg er begejstret for, at vi går all in på denne vigtige kategori,” fortæller direktøren.

Zalando løfter sløret for en forbedret designersektion på både hjemmeside og app samt et nyt partnerskab. Det giver Zalandos brandpartnerne mulighed for at fortælle deres historie og vise nye kollektioner, kampagner og samarbejder i et specifikt kurateret rum.

“Vi oplever, at kunderne i stigende grad søger inspiration, personalisering og engagerende nye oplevelser. De bliver også mere og mere interesserede i designermærker, og søgninger efter luksusbrands på Zalando vokser støt. For os præsenterer det en mulighed for at blive den inspirerende destination for alle, lige fra loyale kunder, der regelmæssigt køber designer- og luksusvarer, til førstegangskøbere,” siger Lena-Sophie Roeper, direktør for designer- og luksuskategorien hos Zalando.

Det danske marked for luksusvarer forventes, ifølge tal fra Statista, at generere en omsætning på 1,72 mia. dollars i 2024. Det største segment inden for det marked er luksusmode, som anslås at nå en markedsvolumen på 0,72 mia. dollars i 2024.

Fabio Baum, direktør for Norden og Benelux hos Zalando, siger:

“Vi er i en unik position til at skabe en relation til eksisterende og fremtidige design- og luksusforbrugere. Vores kunder er vilde med at blande og matche stilarter, kategorier og prisklasser. I Danmark har vores modebevidste og loyale kunder allerede i lang tid elsket udbuddet af nordiske og globale designerbrands. Jeg er begejstret for, at vi går all in på denne vigtige kategori – det er et skridt, der vil hjælpe os med at opbygge endnu stærkere bånd til vores danske kunder. Samtidig er jeg overbevist om, at den opdaterede designeroplevelse yderligere vil etablere Zalando som en troværdig og inkluderende partner for luksus- og designerbrands.”

Zalando markerer lanceringen af den nye designerdestination ved at indlede et etårigt partnerskab med den britisk-japanske musiker og skuespiller Rina Sawayama, der bliver ny ambassadør for designer- og luksustilbuddet på Zalando i 2024. Zalando og Rina Sawayama vil sammen tappe ind i vigtige øjeblikke i modekalenderen hen over året.

Foto: Zalando