Personprofil
![](https://branchebladettoj.dk/wp-content/uploads/2022/07/ethan-robertson-SYx3UCHZJlo-unsplash-scaled.jpg)
TØJ holder sommerferie
De kommende tre uger holder redaktionen på TØJ sommerferie, men vi vender stærkt tilbage i uge 31.
![](https://branchebladettoj.dk/wp-content/uploads/2024/07/KK-2018-28.png)
Modefabriek vil være samlingssted for Nordeuropa
Med færre messer i Europa ønsker Modefabriek at være samlingssted for Tyskland, Holland, Belgien og Skandinavien. Selvom messen i Amsterdam er blevet mindre over tid – både i kvadratmeter, udstillere, dage og besøgende, fremstår den stadig som en interessant og relevant handelsplatform – specielt grundet den centrale placering i Nordeuropa og med færre konkurrerende messer.
![](https://branchebladettoj.dk/wp-content/uploads/2024/07/Skaermbillede-2024-07-05-kl.-20.30.03.png)
Børnetøjskoncern laver "det største opkøb i virksomhedens historie"
Den midtjyske børnetøjskoncern overtager et velkendt europæisk børne- og ventetøjsbrand. “Vi fortsætter med at følge vores strategi om at være den mest foretrukne multi-brandpartner inden for baby- og børnetøj, og med tilføjelsen af brandet og en ny kategori, ventetøj, ser vi frem til en spændende rejse,” fortæller salgsdirektøren.
![](https://branchebladettoj.dk/wp-content/uploads/2024/06/YabYumClothingCo.jpg)
På trods af faldende resultat fastholdes et optimistisk blik på 2024 i sydjysk modevirksomhed
Den sydjyske modevirksomhed fortsætter med at levere plus på bundlinjen trods tilbagegang: ”Det er vores klare indtryk, at der i branchen er en generelt faldende efterspørgsel på vores eksisterende markeder. Afmatningen af markedet ser vi derfor som én af årsagerne til en mindre omsætning end forventet," siger CEO'en.