Cécile Rosenstrauch, Global Artistic Director hos trendforecastingbureauet Nelly Rodi, lagde den 13. juni 2019 vejen forbi pej gruppen for at tale om AW 20/21 fashiontrends. Læs om nogle af de fremtrædende trends for sæsonen her.
Cécile Rosenstrauch, der er Global Artistic Director hos det internationale trendforecastingbureauet Nelly Rodi, besøgte pej gruppen den 13. juni 2019 for at give et intensivt lynkursus i modens trends til sæsonen AW 20/21.
Selv om seminaret kun varede to timer, var deltagerne bestemt ikke i tvivl om, hvad AW 20/21 kommer til at byde på inde for mode.
Outdoor, blonder og blomsterprint
Et af hovedtemaerne for AW 20/21 er blandt andet ’Strange Sensuality’, hvor detaljer som blonder, broderi og blomsterprint særligt vil dominere – gerne i farver som violet, pink og støvet grøn, der gerne må mikses med mørk lilla og brune nuancer.
Et andet hovedtema for AW 20/21, der allerede er indtrådt i modebilledet, og som angiveligt er kommet for at blive, er ’Folk Utility’/outdoor-tendensen. I AW 20/21 bliver ’workwear’ det nye streetwear, og vandrestøvler, anorakker og stærke farver skal være fast inventar i garderoben.
Nelly Rodi: De store, internationale brands’ trendguru
Med speciale i innovation og kreativitet rådgiver og vejleder Nelly Rodi nogle af verdens største brands, investeringsfonde og kollektive organisationer i strategi- og produktudvikling, marketing og digitalisering. Ydermere analyserer bureauet sociale, kommercielle og kreative trends for at konsultere virksomheder i deres internationale udvikling.
Nogle af de brands, som Nelly Rodi samarbejder med, omfatter blandt andre L’Oreàl, Unilever, Esteé Lauder, Tommy Hilfiger, Sony, H&M, Hermès, Victoria’s Secret og Chanel.
Herudover udgiver Nelly Rodi flere trendbøger to gange årligt. Bøgerne giver inspiration om livsstil og forbrugerforecast, markedsmuligheder, eksklusive interviews og analyser og ikke mindst farve-, print- og materialeinspiration samt silhuet- og detaljeretninger.
Læs mere om Nelly Rodi her.