Flotalia, der er en blomstervirksomhed, tilbyder et bæredygtigt alternativ til friske blomster. Virksomheden vil hjælpe udstillere på messer og i showrooms med at give deres stande ”liv” med kunstige blomster.
Flotalias koncept skal være et nemt og bæredygtigt alternativ, til når modebranchen skal dekorere showrooms og messestande.
Blomster og grønne planter har længe været inde i billedet og bruges som udsmykning og blikfang på diverse messestande og i showrooms. Flotalia laver buketter, blomsterranker, plantevægge og meget andet med håndmalede blomster i silke og bomuld.
Da blomster og planter fra Flotalia er kunstige, kan de genbruges flere gange. På den måde bidrager blomsterkonceptet til den uundgåelige snak om bæredygtighed i modebranchen. Samtidigt kan det give et brand og eksempelvis en messestand et gennemgående udseende hele vejen igennem en sæson, uden at udsmykningen skal skiftes ud.
”Vi mener vores koncept er meget relevant for tiden lige nu, hvor vi taler meget om miljøet og er blevet meget miljøbevidste,” fortæller sælger og designer Randi de Claville Juhler til TØJ.
Flotalia er et mindre firma fra Sønderborg. Konceptet går ud på, at Flotalia udlejer skræddersyede blomsterløsninger, der laves efter kundens ønsker og behov. Flotalia laver også månedlige buket-løsninger, der passer godt til eksempelvis showrooms, hvor et brand eventuelt gerne vil skifte udsmykningen ud lidt oftere.