Covid-19 har gjort det en del mere besværligt at mødes med udenlandske kunder – både nye og eksisterende. Basic Brandbox vil give danske brands mulighed for at blive set af norske indkøbere på den nye digitale B2B-platform.
Basic Brandbox er en digital B2B indkøbs-, inspirations- og motivationsplatform for modebranchen, der så dagens lys umiddelbart inden Covid-19 ramte verden.
Basic Brandbox blev stiftet efter et ønske fra flere virksomheder om en fælles platform, hvor indkøbere og agenter kan mødes, hvor agenter distribuerer nyheder, og indkøbere nemmere og mere enkelt kan få et overblik over brands og deres kollektioner gennem både fotos og video.
I lyset af tiden lige nu er flere og flere brands kommet til siden stiftelsen, fordi “branchen har forstået formålet og behovet for en platform som denne,” forklarer Morten Olsen, der er CEO i Basic Brandbox, i et interview med TØJ og fortsætter:
“Dette gælder også for de danske brands, der enten allerede har kunder i Norge eller ønsker kontakt med det norske marked på en effektiv måde. Det er, som det er lige nu, ikke muligt at besøge Norge, så derfor er en platform som Basic Brandbox en oplagt måde at få vist sine kollektioner til potentielle nye kunder.”
Basic Brandbox giver brands deres egen agentlandingpage, hvor indkøberen har adgang til et digitalt showroom, hvilket både er nyttigt for indkøberen og agenten, påpeger Morten Olsen.
“Vores kunder uploader deres kollektioner i deres egne digitale showrooms. Så lander vi indhold i form af rapporter om kollektionen, billeder og videovisninger, som distribueres til vores cirka 3.500 modebutikker,” forklarer Morten Olsen, der afslutningsvist siger:
“Det hele er et forsøg på at gøre jobbet mere enkelt for både agenten og indkøberen. Vi er en ren B2B-markedsplads for modebranchen, og vi vil gerne give danskerne mulighed for at blive set af de norske indkøbere.”
Foto: Morten Olsen, CEO, og Frida Bergene, daglig leder ved Basic Brandbox