Populært herretøjsbrand åbner dørene op til både flot regnskab og den første internationale butik i virksomhedens navn.
Der er fart på hos det københavnske herretøjsbrand, Les Deux. I 2021 modtog virksomheden Gazelleprisen for fjerde gang. Derudover leverede de et rekordstort millionoverskud, og som om det ikke var nok, så åbnede de også tre danske butikker, og deres første internationale butik i Oslo er lige på trapperne.
Dertil kommer, at Les Deux solgte aktiemajoriteten af virksomheden til det svenske investeringsselskab Röko i 2021. Svenskerne overtog således 60 procent af virksomheden for et uspecificeret trecifret millionbeløb, hvilket gav ejerne, Andreas von der Heide og Kristoffer Haapanen, et større råderum til udvikling af brandet.
I det netop offentliggjorte regnskab, tyder noget på, at Les Deux har taget nogle gode valg for virksomheden. Regnskabet dækker perioden 1. januar til 31. december 2021 og viser et bruttoresultatet, der er vokset med 50 procent siden 2020 og således rammer 67 mio. kroner. Nettoresultatet er vækstet med mere end 70 procent fra 18 mio. kroner til 31 mio. kroner i 2021.
Omsætningen fremgår ikke af regnskabet, men ifølge Børsen oplyser Andreas von der Heide, at væksten på toplinjen er på 60-70 procent i 2021.
I forhold til forventingerne til næste år, er Les Deux-ledelsen optimistiske, men holder dog også øje med eksempelvis de stigende fragtpriser.
“Ligesom under corona, hvor vi på den ene side fokuserede på at trimme vores forretning og hjælpe kunderne gennem krisen og på den anden benyttede os af mulighederne for investere i egne butikker, så fortsætter vi i den nuværende situation med at investere i butikker og internt i organisationen,” siger Andreas von der Heide i et interview med Børsen.
Til slut- juni åbner brandets første butik i udlandet. I Oslo. Dernæst er planen at åbne to stedet i Paris.