Onlinevirksomheden Asos, som Anders Holch Povlsen er storaktionær i, er af de britiske myndigheder blevet anklaget for at vildlede kunderne.

Undersøgelsen af, om Asos kan anklages for at vildlede kunderne, begyndte allerede i januar, og de indledende undersøgelser har nu ført til, at virksomhedens markedsføring skal kigges efter i sømmene. Det skriver Finans.

Anklagerne går på, at Asos, som Anders Holch Povlsen ejer 26 procent af, vildleder kunder i forhold til, hvor klima- og miljøvenlige nogle af deres tøjserier og kampagner er. Det er manglende information eller manglende mulighed for at underbygge de påstande, der fremstilles i forbindelse med stemplingen som ’klimavenlig’, som den britiske konkurrencemyndighed Competition and Markets Authority (CMA) skal se nærmere på.

Asos har meddelt, at de ønsker at samarbejde med CMA, og at de ønsker at gøre modebranchen mere bæredygtig.

Foto: Anders Holch Povlsen