Herretøjskæder tager nye omnichannel-initiativer i brug i dagene op til jul

Kæderne udvider kundernes muligheder for at handle julegaver på nettet helt frem til den 22. december klokken 23.59 med nye omnichannel-initiativer. 

“Da storcentre landet over blev lukket, og tiden for levering via vores pakkeleverandører var ved at rinde ud, gik vi med det samme i tænkeboks omkring, hvordan vi kunne servicere vores mange loyale kunder landet over bedst muligt. Vi identificerede hurtigt en mulighed for at tilbyde onlinehandel og levering af kundernes pakker helt frem til den 23. december i vores åbne gågade-butikker.”

Sådan lyder det fra Simon Würtz, der er Retail Director for PWT Group, der står bag både Tøjeksperten- og Wagner-kæderne, om de nye omnichannel-initiativer.

“Vi forsøger at dyrke omnichannel i videst muligt omfang i vores virksomhed. Vi betragter det som en helt essentiel del af fremtiden for vores kæder. Vi skal simpelthen lykkedes med at binde online og de fysiske butikker helt sømløst sammen, og det er vi hele tiden i proces omkring – og dette var en god mulighed for at tage endnu et skridt på den rejse,” tilføjer Marketing & E-commerce Director i PWT Group, Brian Børsting.

Det nye initiativ indebærer, at kunder helt frem til midnat den 22. december kan handle julegaver, hvorefter medarbejdere fra kædens lukkede centerbutikker sørger for at få pakkerne distribueret til Tøjeksperten og Wagners åbne strøgbutikker den efterfølgende dag, således at kunderne er sikret at have gaverne inden jul.

“Alle er glade. Kunderne har mulighed for at få købt julegaverne, som det måtte passe dem bedst – lokalt i en af vores gågader eller online – og butikkerne er glade for en kunde på gulvet og muligheden for at få skabt en god fremtidig relation. Derudover modtager alle vores lokale butikker i Tøjeksperten og Wagner også en del af omsætningen fra online-salget, således at en fremgang online også smitter af på de lokale butikker,” forklarer Brian Børsting afslutningsvist.

PWT Group beskæftiger 375 medarbejdere fordelt i virksomhedens 65 butikker, hovedkontor og logistikcenter. Derudover har PWT Group også 65 partnerbutikker fordelt i Tøjeksperten og Wagner.

Foto: Tøjeksperten