Modebrandet Copenhagen Cartel åbner flagskibsbutik og ‘event space’ i hjertet af København efter eksplosiv vækst i første kvartal af 2021.

Løvens Hule-deltageren Copenhagen Cartel, der fik investor Christian Arnstedt med i ejerkredsen, har åbnet, hvad brandet selv kalder “et nyt mødested for klimaorienterede shoppere og ligesindede, der går op i en grønnere fremtid” i hjertet af København.

Det oplyser modebrandet i en pressemeddelelse.

Mødestedet samler både brandets første flagskibsbutik, kontor og lager, forskningsformidling og events under et tag og går under navnet &friends.

“&friends skal være et sted, vi kan møde kunderne personligt, hvor de kan hænge ud og shoppe lækre bæredygtige produkter. Det skal samtidig være en platform for events, hvor eksperter, forskere og NGO’er kan dele viden om klimaproblemerne. Jeg glæder mig til at kunne samle både venner, samarbejdspartnere og kunder under samme tag,” udtaler Katrine Lee Larsen, der er stifter og direktør i Copenhagen Cartel.

Det er også tanken, at flere bæredygtige brands med tanke for klimaet kan få en plads i butikken. Ud over Copenhagen Cartels egne produkter vil butikken nemlig også føre produkter fra blandt andre Messy Weekend Copenhagen, Kintobe og Karmamia.

Foto: Christian Arnstedt og Katrine Lee Larsen
Eksplosiv vækst gør butiksåbning mulig

Copenhagen Cartel blev stiftet tilbage i 2017 og samler plastik og gamle fiskenet op fra havet, der bliver omdannet til bade- og træningstøj.

“Bikinier er mit license to talk. I virksomheden vil jeg meget hellere tale om plastikproblemerne i havet,” siger Katrine Lee Larsen.

Det var den mission, der fik investor Christian Arnstedt til at investere i Copenhagen Cartel i den seneste sæson af DR-programmet Løvens Hule.

Deltagelsen i iværksætterprogrammet satte turbo på Copenhagen Cartel og trods corona, rejserestriktioner og en kold vinter har modebrandet ifølge dem selv haft et “forrygende første kvartal i 2021” med en eksplosiv vækst med over 3000 procent. Det er blandt andet den vækst, der gør det muligt at åbne &friends, oplyser brandet i pressemeddelelsen.

”De sidste tre måneder har været helt vilde. Hver eneste måned i 2021 har vi omsat for mere, end vi gjorde i hele 2020, og som det ser ud nu, så fortsætter væksten i samme tempo i næste kvartal. Vi er stolte og glade, for den øgede omsætning betyder en voksende produktion, og hver eneste gang vi sælger et produkt, så fjerner vi plastik fra havet. Det er jo Copenhagen Cartels vigtigste formål,” siger Katrine Lee Larsen.

Butikken &friends slog dørene op den 12. maj 2021.

Copenhagen Cartel er derudover også en del af butikskonceptet Censuum.

Foto: &friends-butikken, Copenhagen Cartel