Snart kan de kinesiske forbrugere shoppe varer fra Miinto. Onlineplatformen har nemlig indgået et samarbejde med en kinesisk e-handelsplatform, der har over 500 millioner brugere.

Onlineplatformen Miinto – der tidligere på året præsenterede rekordomsætning – lancerer fredag den 12. november 2021 sit samarbejde med den kinesiske e-handelsplatform JD.com, der har fat i mere end 500 millioner forbrugere.

Samarbejdet består i, at Miinto får sin egen shop-in-shop på JD.com. Så det bliver derigennem, at Miinto får direkte adgang til de købestærke kinesere.

“Der er mange årsager til, at samarbejdet med JD Worldwide er vores første skridt ind på det kinesiske marked,” udtaler Konrad Kierklo, CEO ved Miinto, i en pressemeddelelse, og fortsætter:

“Men det er primært fordi, JD Worldwide har høj troværdighed blandt de kinesiske kunder, og at de sikrer, der kun er autentiske produkter på platformen. Det er meget vigtigt for os.”

Om samarbejdet udtaler Luke Liu, Business Director ved JD Worldwide:

“Miinto har skabt et bæredygtigt økosystem blandt selvstændige modebutikker, brands og forbrugere ved at bruge innovativ teknologi og forretningsstrategi. Det sammensatte udvalg af produkter, der inkluderer et kurateret udvalg af premium og luksusvarer fra de bedste modebutikker i Europa, premium mode og vintage, vil give stor værdi til JD’s forbruge. Især op til den kommende single-day shopping festival.”

Med samarbejdet får Miintos partnere adgang til et af de største markeder i verden. Ifølge Konrad Kierklo vil Miinto med tiden lære de kinesiske forbrugere bedre at kende, og virksomheden vil derfor fortsætte med at forbedre og udvikle sine tilbud for at møde forbrugernes ønsker.

 

Foto: Konrad Kierklo. Fotograf: Jeppe Hostrup