I 2020 faldt modeeksporten for første gang i løbet af de sidste otte år. Hvor slemt er det egentlig? Og hvordan kan danske modevirksomheder få eksporten tilbage på sporet? Læs om det i den nye digitale temaudgivelse fra TØJ – Fashion & Business Trends.
2020 var et mørkt år for dansk eksport af mode, hvor pandemien kastede den danske modeeksport tre år tilbage. Direktør hos brancheorganisationen Wear, Nikolai Klausen, ser splittet på 2020-resultaterne.
”Set situationen og året i bagklogskabens klare lys, så er branchen sluppet godt fra det. Men omvendt er der heller ikke noget, der indikerer, at danske modebrands skulle være blevet mindre attraktive i løbet af 2020. På den måde er jeg bekymret,” siger han til TØJ.
Det er dog ikke kun pandemien, der har påvirket de danske modevirksomheder og deres eksport. Også Brexit har – og vil få – konsekvenser for de mange danske modevirksomheder, der handler med Storbritannien.
Hvor slemt er det egentlig med modeeksporten efter 2020? Hvordan kommer man Brexit-udfordringerne livs? Og hvordan kan danske modevirksomheder få gang i modeeksporten igen?
Få svar på ovenstående og meget mere i den nye – og første – digitale temaudgivelse fra TØJ – Fashion & Business Trends.
Temaudgivelserne kan kun læses af abonnenter på TØJ – Fashion & Business Trends og udkommer to gange om året, hvor et brancherelevant og højaktuelt emne tages under luppen. Den første temaudgivelse er netop udkommet og går i dybden med – som I nok har gættet – modeeksporten.
Er du abonnent på TØJ – Fashion & Business Trends har du naturligvis fri adgang til udgivelsen. Læs den her.
Er du ikke abonnent, og vil du gerne have adgang til den nye digitale temaudgivelse, så kan du læse mere om mulighederne for det her.
Foto: Unsplash