De danske kunder og sommerens turister kan nu træde ind i Noellas feminine univers, der åbner dørene med formålet om at styrke brandets omni channel-strategi. 

Detailsalget har været hårdt ramt af coronaudbruddet og den totale nedlukning af Danmark, hvor det i marts tog det største månedlige dyk i 20 år. Siden genåbningen er både salget og optimismen dog atter begyndt at spire.

En af de modevirksomheder, der har valgt at lade sig rive med af denne bølge, er Noella.

Modevirksomheden, der ejes af Lau Kjær Knudsen samt Mikael Øvad, der også står bag multibrand-kæden Tiffany sammen med sin kone, Kristine Ibsen, åbner nemlig sin første konceptbutik i juni 2020 i den lille turist- og badeby Blokhus. En location, som er nøje udvalgt af brandet.

”Butiksåbningen i Blokhus hænger sammen med den nuværende coronasituation, da vi forventer, at feriebyerne bliver stærkt trafikeret hen over sommeren,” forklarer Lau Kjær Knudsen, der er adm. direktør i Noella, til TØJ og tilføjer, at det i øvrigt ligger ret lokalt for modevirksomheden, som har hovedsæde i Aalborg.

Valget om at åbne butikken kommer desuden også som et led i en indsats om at styrke Noellas omni channel-strategi. Indtil nu har man kunne handle Noella gennmem brandets egen webshop samt hos over 500 forhandlere fordelt over 11 lande, heriblandt Tyskland, Norge og Sverige.

 

 

Digital tilstedeværelse og ekspres

Det er blandt andet denne omni channel-strategi, som Lau Kjær Knudsen anser som en væsentlig fordel for modebrandet i coronatiden.

”Vi har oplevet, at vi er blevet taget rigtig godt imod. Vi tænker ikke, at salget har været mindre grundet Covid-19. Vi har derimod oplevet vækst på baggrund af vores stærke digitale fundament samt vores ekspresleveringer med mindre risiko for vores forhandlere,” fortæller han.

Noella designer syv årlige ready-to-wear kollektioner, hvoraf to af disse er hovedkollektioner, som sælges forud på halvårsbasis, samt fem mindre kollektioner, der sælges som ekspres.

 

 

Åbner butik nummer to og sigter mod udlandet

Noella nøjes dog ikke kun med at åbne en enkelt butik i 2020. Til august kan modevirksomheden nemlig også slå dørene op til endnu en butik på Hjørrings gadestrøg.

Ifølge Lau Kjær Knudsen har Noella i sigte at åbne butikker på større markeder som eksempelvis Norge.

”Vi kigger primært på større byer med meget trafik, gode locations og dermed stærk brandingværdi i en langsigtet omni channel-strategi,” fortæller han.

Noella er ikke den eneste virksomhed i modebranchen, der har valgt at åbne butikker i coronatiden. I maj måned åbnede smykkevirksomheden Maanesten tre nye butikker i Norge, mens skovirksomheden Sports Connection, som står for salget af Skecher, ligeledes udviste stor tiltro til den fysiske detailhandel ved at åbne brandets største butik.

 

Foto: Noella Fashion